El ple aprova l’organització del nou Ajuntament d’Elx

El ple aprova l’organització del nou Ajuntament d’Elx

Felip Sànchez pren possessió com a regidor de Compromís en substitució de Mireia Mollà.

 

L’organització del nou Ajuntament d’Elx ha quedat configurada aquest divendres -5 de juliol- durant una sessió plenària en la qual Felip Sànchez ha pres possessió com a regidor per Compromís en substitució de Mireia Mollà, nomenada consellera d’Agricultura.

Les sessions plenàries continuaran celebrant-se els últims dilluns de cada mes i s’han establit les següents comissions:

  • Gestió econòmica i desenvolupament local.
  • Igualtat i drets socials.
  • Qualitat de vida.
  • Urbanisme, capitalitat verda europea i cohesió.
  • Desenvolupament sostenible.
  • Innovació, transparència i funció Pública.

 

A més de dos especials:

  • Suggeriments i reclamacions.
  • Comptes.

 

Les funcions de les comissions són, entre altres, l’estudi, informe o consulta dels assumptes que hagen de ser sotmesos a la decisió del ple i el seguiment de la gestió de l’alcalde i del seu equip de Govern.

Així mateix, s’han establit 11 grans àrees de gestió:

  1. Gestió financera i tributària i de fons europeus.
  2. Contractació pública i central de compres.
  3. Promoció econòmica, desenvolupament turístic i ocupació.
  4. Innovació, administració electrònica, transparència i recursos humans.
  5. Modernització de l’espai públic i serveis públics municipals.
  6. Igualtat, drets socials, polítiques inclusives i participació ciutadana.
  7. Educació, universitat, cultura, festes i esports.
  8. Urbanisme, capitalitat verda europea, EDUSI i autorització d’activitats.
  9. Seguretat ciutadana, protecció civil i emergències.
  10. Desenvolupament sostenible, medi ambient, mobilitat urbana, trànsit, eficiència energètica i desenvolupament rural.
  11. Alcaldia: representació institucional i comunicació.

 

Durant la sessió també s’han aprovat les retribucions dels regidors i del personal eventual, que es mantenen com fins ara, i les assignacions econòmiques als diferents grups polítics municipals.

“En el ple d’organització hem pres decisions bàsiques per al normal funcionament de la Corporació Municipal en els pròxims quatre anys. La voluntat de l’Equip de Govern és dur a terme la celebració de les juntes de portaveus al llarg de tot el mandat amb anterioritat a la celebració de tots els plens i hem volgut que en la primera junta i en el primer ple s’establisquen les regles del joc”, ha assenyalat l’alcalde, Carlos González.

“Introduir ordre i regulació en els precs i preguntes és positiu per al funcionament del ple i dels grups, com es regulen en els parlaments autonòmics, en les Corts Generals, en el Congrés i el Senat o en ajuntaments de la nostra grandària. Lluny d’emmordassar ningú, la qual cosa hem decidit amb l’aprovació de tota l’oposició excepte el Partit Popular, és posar ordre per a un millor funcionament del ple. És la mateixa assignació que en la legislatura passada”, ha precisat González en relació amb discrepàncies del PP en limitar a quatre el nombre de precs i preguntes amb la finalitat de donar agilitat a les sessions.