La campanya d’estiu d’Elx registra una ocupació hotelera del 75,19% i un increment del 14% pel que fa a l’any passat

La campanya d’estiu d’Elx registra una ocupació hotelera del 75,19% i un increment del 14% pel que fa a l’any passat
Visitelche ha realitzat el balanç sobre les dades de turisme registrats a Elx, durant la campanya d’estiu. Mireia Mollà, regidora de Turisme, ha valorat de forma positiva les dades reflectides que han suposat una ocupació hotelera, entre juny i setembre, del 75,19% enfront del 66,18% registrat en el passat any, segons l’Associació d’empreses Turístiques d’Elx. En el cas de l’acumulat comprès entre gener i setembre, s’ha registrat un creixement del 13%, fins al 65,80% enfront del 58,20% xifrat en el passat any 2015.

A més, en el complex La Marina Càmping and Resort, també les dades han resultat ser favorables, aconseguint un índex d’ocupació, entre juny i setembre, del 82,68% front 80,53% del passat any i amb un augment en l’acumulat entre gener i setembre del 2%, fins a aconseguir el 77,49%. Cal destacar que des del mes de juliol, les unitats d’allotjament pel que fa al passat any s’han incrementat un 6%.

Respecte a espais turístics i d’oci, el Riu Safari ha incrementat el nombre de les visites en un 24%, entre juny i setembre, pel que fa a 2015 i el seu acumulat, entre gener i setembre ha crescut un 13% d’un any a un altre. En el cas del Jardí Hort del Capellà, el creixement ha sigut del 12% entre juny i setembre i l’acumulat entre gener i setembre ha augmentat un 14%, en comparació del passat any 2015.

El tren turístic ha incrementat el nombre d’usuaris en un 33%, entre juny i setembre i entre gener i setembre l’acumulat ha crescut un 16%. Finalment, el Parc Palmerar Aventures ha registrat un increment del 12% de juny a setembre, pel que fa al passat exercici de 2015.

Les Oficines de Turisme en platges han registrat un increment del 7,5%, durant la campanya d’estiu, mentre que la Tourist Info Elx ha mantingut els mateixos nivells que el passat any.

La regidora de Turisme ha destacat el paper que juguen les noves tecnologies i xarxes socials a l’hora de promocionar Elx com a destinació turística tanta internacional com a nacional.

En dades, la web www.experienciasenelche.com, durant el període entre juny i setembre, ha rebut més de 45.000 visites, un 400% més que en 2015. I més de 64.000 pàgines vistes, un 200% més que el passat any.

Les ciutats que més visites han generat han sigut Madrid, València, Barcelona, Albacete, Bilbao, Murcia, Alacant i Valladolid.

A més, les fonts de tràfic cap a la web han sigut, principalment, a través de la campanya en xarxes de Visitelche un 59%, un 28% de tràfic directe generat en la campanya en mitjans de comunicació i repartiment de 50.000 díptics en establiments a nivell nacional i a través de l’Associació Valenciana d’empreses de Lloguer de Cotxes (AECOVAL) i un 12% en el posicionament SEU, des de www.visitelche.com.

La promoció en la campanya d’estiu en xarxes socials ha arribat a prop dels 2 milions d’impressions, amb un abast de 75.000 interaccions amb el contingut publicat.

D’altra banda, ahir a la vesprada es va celebrar el Consell Rector de Visitelche en el qual es van exposar aquestes dades i a més, s’ha anunciat la celebració, en el primer trimestre de 2017, d’una jornada informativa per al sector turístic, entorn de la Plataforma de Distribució Turística de la Comunitat Valenciana, Travel Open Apps, per a la comercialització de l’oferta.

D’igual manera, s’ha informat del treball que s’està desenvolupant per a incloure en la base de dades dels esdeveniments esportius, que se celebren a Elx, tota la informació i paquets turístics de la ciutat amb l’objectiu de seguir fomentat el turisme esportiu. També s’ha aprovat designar a Mª Teresa Orts, presidenta de AETE, com a representant per a participar en el Debat d’Estat de la Ciutat.

En un altre ordre de coses en l’apartat de precs i preguntes, s’ha abordat el servei de salvament i socorrisme en les platges d’Elx, durant aquest estiu.

Mireia Mollà ha indicat que no hi ha hagut constància oficial de cap incidència respecte al mateix i les condicions per a la seua prestació. La regidora de Turisme ha afegit que, davant l’escrit presentat per tretze treballadors de DYA, una vegada conclosa la temporada estival, mitjançant el qual posen en coneixement de Visitelche diverses circumstàncies susceptibles de ser comprovades, de ser veritat, haurien d’haver sigut comunicades en el moment de detectar-les per a ser corregides.

Mireia Mollà ha apuntat que durant tota la temporada s’ha realitzat un seguiment del servei prestat i s’ha posat a la disposició de tots els grups municipals l’expedient complet del servei de Salvament i Socorrisme prestat per DYA en les Platges d’Elx.