L’hort ecològic del col·legi “La Vallverda” es presenta com a model d’integració

L’hort ecològic del col·legi “La Vallverda” es presenta com a model d’integració

L’alcalde d’Elx, Carlos González, i diversos membres de l’equip de Govern municipal, han col·laborat en la plantació d’hortalisses d’hivern, com a enciams, cebes o porros, durant la inauguració de l’hort ecològic escolar que han realitzat alumnes del col·legi públic d’Infantil i Primària “La Vallverda”, en col·laboració amb joves de l’Associació Tamarit.

En representació de la Corporació Municipal, a més de l’alcalde, van acudir els regidors d’Educació, Patricia Maciá; Manteniment, Héctor Díez; Benestar Social, Teresa Maciá, i Medi ambient, Antonio García. El col·legi va estar representat pel seu director, Alberto Sánchez, el president de l’AMPA, Juan Antonio Moreno, i la coordinadora de l’hort, Raquel Martínez. Per part de l’Associació Tamarit van acudir el seu director, Miguel Ángel Agulló, i la vicepresidenta, Obdulia Carrique.

L’acte també va comptar amb la presència de nombrosos alumnes del centre, pares i mares dels mateixos, professorat i responsables d’altres centres educatius del Camp d’Elx. El director del col·legi va assenyalar que aquest projecte és una “demanda històrica de l’alumnat”.

“Podíem haver fet un xicotet hort, però volíem anar més enllà; vam ser més ambiciosos i contactem amb l’associació Tamarit, que fan un treball encomiable, ideal per a donar-nos l’espenta que feia falta. Tamarit forma a joves amb discapacitat psíquica i han treballat molts mesos per a portar açò a cap”, va afegir el responsable del centre educatiu.

Alberto Sánchez va destacar així mateix que “va a ser un projecte d’integració i de cooperació entre l’alumnat, professors i famílies. Ha de ser també un projecte integral que repercutisca en les aules, però no solament en ciències naturals, doncs també pot afectar a altres àrees com a matemàtiques, prenent mesuraments; aprenentatge de llengües (castellà, valencià i anglès); educació artística, perquè els alumnes van a pintar les jardineres, o la música i la cultura i les tradicions valencianes.

Aconseguits molts més objectius

L’alcalde va assenyalar durant la seua intervenció que “salta a la vista que s’ha fet un gran treball que transcendeix el que és un hort i s’han aconseguit molts més objectius. En aquests mesos heu fet una labor excel·lent que va a donar fruit al llarg del curs escolar. Crec que serà molt positiva la interacció, la convivència, que us hàgeu conegut i us hàgeu enriquit d’aquesta col·laboració en aquests mesos”.

Carlos González va tenir paraules d’elogi per a l’associació Tamarit i va assenyalar que “treballar per a afavorir la inclusió laboral i social és un objectiu d’aquest Govern, però no es podria aconseguir si no fora amb col·lectius i associacions que fan les coses tan bé”.

Sobre el projecte, el regidor també va dir que “és l’espill en el qual es poden mirar molts altres centres. Experiències d’aquest tipus ajuden al centre i als usuaris de Tamarit; també ens serveixen per a avançar en aqueix objectiu de tenir una ciutat millor i integradora. S’aprofundirà en açò al llarg del curs escolar. Ens sentim profundament orgulls de la tasca que heu realitzat”.

Gràcies pel suport de l’Ajuntament

“Havíem treballat ja amb palés i amb el suport del col·legi, de l’AMPA i del professorat ens hem embarcat en un projecte d’aquesta envergadura”, va destacar el director de Tamarit, Miguel Ángel Agulló.

“L’objectiu de Tamarit és la inclusió de persones amb discapacitat intel·lectual límit i lleugera, i el que fem és formar-les en habilitats a través de la jardineria i el viverismo per a entrar en el mercat laboral”, va agregar.

“Afrontar un repte com aquest ha permès posar en pràctica habilitats que ja hem adquirit a través d’altres tallers i, d’altra banda, fer un projecte gran i nou. Hi ha hagut també moments de frustració però una vegada superats, estem amb un orgull tremend”, va manifestar el responsable de Tamarit.

“Vull donar les gràcies pel suport de l’Ajuntament d’Elx perquè des que van entrar els nous càrrecs han estat molt implicats amb nosaltres, ens recolzen en molts nivells, tant en el viver, on fan la formació, com amb la dotació de material i en altres nivells” va concloure Agulló.

Per la seua banda, Obdulia Carrique va assenyalar que “estem molt agraïts per aquest projecte, de gran índole, però no quedava una altra i els usuaris l’han superat amb un 10 per a a dalt. Ells venen plantes, les crían i estan preparadísimos. Aquest projecte pot servir també de referència per a altres col·legis públics”.

Una representació de la Corporació, amb l’alcalde al capdavant, va visitar el col·legi en companyia del seu director, per a examinar les necessitats del mateix i concretar plans de millora.