Les Primeres Jornades de Família i Escola aborden la participació en els col·legis i els deures

Les Primeres Jornades de Família i Escola aborden la participació en els col·legis i els deures

L’alcalde destaca la “vocació integradora” dels centres educatius del Camp d’Elx

“Una de les característiques que més sobreïx de com enfoquen els nostres col·legis de les partides rurals qualsevol de les seues activitats és la seua vocació integradora”, indicà esta vesprada l’alcalde d’Elx, Carlos González, durant la inauguració de les “Primeres Jornades de Família i Escola” que se celebren hui i demà en el Centre de Congressos de la ciutat.
L’acte d’obertura comptà també amb la presència del director del CEFIRE-Alacant, José Antonio Poves, la representant dels centres, Alicia Carmona, i la regidora d’Educació, Patrícia Macià. Les jornades estan organitzades per l’Associació d’Escoles del Camp d’Elx, el CEFIRE-Alacant i l’Ajuntament d’Elx i compten amb la participació de més d’un centenar de professionals.
Les relacions entre la família i l’escola, la participació dels ajuntaments en l’educació, la participació en l’escola o els deures, són alguns dels temes que s’abordaran en estes jornades per mitjà de ponències o en discussió en taules redones.
“La concepció del Camp d’Elx com un sistema integral tant des del punt de vista cultural com educatiu i de relació social és una eina molt poderosa per a aconseguir una educació de qualitat en la qual l’entorn juga un paper molt important”, destacà l’alcalde.
Per part de l’organització d’esta cita, Miguel López, director del col·legi Sant Antoni de la Foia, assenyalà que “es plantegen dos dies de convivència dels postulats de la família i de les escoles buscant punts de trobada”.
“L’escola que volem busca la unitat integradora de la zona on actua, per això els onze col·legis tenim projectes comuns en els apartats que ens unixen, indicà el coordinador.
Miguel López destaca que “també invitem a participar associacions i entitats de les nostres pedanies perquè són un dels quatre pilars sobre els quals s’assenta la dinàmica educativa, junt amb els pares, els professor i els alumnes”.