Mitjans nacionals s’han fet eco d’esta iniciativa de les regidories d’Igualtat i Comunicació amb què s’invita els empresaris i empresàries a millorar els horaris dels seus treballadors.
La regidora de Comunicació, Esther Díez, i la d’Igualtat, Teresa Macià, han fet balança hui de l’impacte generat per la campanya “Media Vida” ideada per l’agència Yerno i impulsada por la Casa de la Dona a fi de promoure la conciliació de la vida laboral i familiar en les empreses il·licitanes.
Tal i com ha indicat Díez “l’objectiu que ens marcàrem a l’hora d’encarregar una campanya era buscar una cosa diferent a les campanyes institucionals per tal d’aconseguir un major impacte”.
La regidora de Comunicació ha afegit que “hem aconseguit situar este tema en el debat públic, inclús més enllà del municipi amb presència en multitud de mitjans nacionals com La Sexta, Tele 5, La Ventana d ella SER, Antena 3 o el Huffington Post, entre altres. A més, en les xarxes ha tingut 12.000 visualitzacions en Vimeo, 14.000 visualitzacions en YouTube, més de mil tuits, més de 13.000 likes en Facebook… Tot açò es traduïx en un abast potencial de cent milions d’impactes. És la nostra obligació com a administració desplegar campanyes que sensibilitzen i que es traduïsquen en canvis socials”.
Per la seua part, Teresa Macià ha recordat que “esta exitosa campanya no és més que l’ inici d’una iniciativa que seguix desplegant-se amb iniciatives com el segell d’empresa conciliadora amb el qual es pretén conscienciar la vida laboral i familiar en les empreses d’Elx. Amb este segell busquem un doble objectiu: per una banda reconéixer el treball de les empreses que tenen establides mesures de conciliació ja en este moment i també incentivar la posada en marxa d’esta classe de mesures en el major nombre possible d’empreses”.
El termini per a optar a aconseguir este segell està obert fins al 31 de gener i això implicarà des de l’Ajuntament tota la difusió possible i organitzar unes jornades per a abordar les mesures que s’han adoptat. El fi últim és millrar la vida de tots els ciutadans”.
Des de l’empresa Yerno, el seu director creatiu, Juanan García, assegura que “en esta campanya hem volgut que foren el propis fills i filles dels treballadors y els que traslladaren als empresaris eixa altra realitat que a voltes no veem, i és que els xiquets es queden sols en casa a berenar i a fer els deures per incompatibilitat d’horaris del seus pare i mares. Volem que sàpien que és possible ser productiu parant només mitja hora per a dinar aplegant ans a casa”.
La campanya “Media Vida” ha rebut diversos premis dins del món de la publicitat, entre ells el premi en el festival de “La Lluna”.