Turisme planteja crear en la ciutat un aparcament per a autocaravanes

Turisme planteja crear en la ciutat un aparcament per a autocaravanes

L’objectiu és incloure Elx en el circuit oficial per a atraure a la ciutat esta classe de turisme que genera un important impacte econòmic
El Consell Rector de Visitelche dóna llum verda al plec del nou Servici de Salvament i Socorrisme en les platges

La regidora de Turisme, Mireia Mollà, ha anunciat que el seu departament ja està treballant en la creació d’un aparcament d’autocaravanes a Elx, que estarà inclòs en el circuit oficial i que propiciarà l’arribada a la ciutat d’esta classe de turistes que generen un important impacte econòmic.
La proposta ha sigut plantejada per Mollà en el Consell Rector de Visitelche celebrat hui i que ha donat llum verda al plec de condicions per a la contractació del nou servici de Salvament i Socorrisme en les platges, que permetrà l’ampliació d’horaris dels socorristes així com la creació de nous punts de socorrisme.
Tal i com ha explicat Mollà “la idea de crear este aparcament d’autocaravanes pretén atraure a la ciutat esta classe de turistes, sobretot francesos, ja que hi ha estudis que determinen que generen un important impacte econòmic en l’entorn”.
Mollà ha puntualitzat que esta classe de turisme no suposa cap competència per als hotels de la ciutat, ja que es tracta d’una altra classe de turisme.
Des de Turisme ja s’estan buscant solars els més propers possible al centre de la ciutat per a habilitar este aparcament que funcionaria en el sistema de rotació amb un màxim de 48 hores. La idea, segons ha explicat l’edil, és parlar amb Pimesa a fi d’establir la forma del control d’horaris de manera que es garantisca la rotació d’estos vehicles.
Respecte a la seua gestió, encara no s’ha decidit si serà pública o privada.
Altra de les propostes plantejades per Mollà en el consell de hui ha sigut la d’impulsar una taula de treball formada per les àrees de Turisme, Cultura, Esports i Promoció Econòmica per tal de crear un calendari d’activitats de cara a les dos últimes setmanes d’agost a fi d’evitar que Elx quede desert després de les festes patronals.
La tercera idea aportada per Mollà ha sigut la de dissenyar una campanya de sensibilització en els mitjans de comunicació locals amb la qual es pretén conscienciar els il·licitans de les bondats culturals o del potencial turístic de la ciutat.