La Comissió d’Urbanisme ha acordat hui per unanimitat “declarar d’especial utilitat municipal a efectes de bonificació del 50% en el ICIO (Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres) les obres de reparació del revestiment de l’IES de Torrellano i les obres d’ampliació i remodelació del PAS del Centre de Salut d’Altabix.
Així ho ha explicat el regidor d’Urbanisme, José Manuel Sánchez, que ha indicat que “en els dos casos es tracta de facilitar el tot allò possible l’execució d’unes obres de interés públic per als il·licitans”.
Per la seua part, Sánchez ha retut compte de la situació de l’hotel dels Arenals. En este sentit ha explicat que a final del passat mes de desembre entrà en el registre de l’Ajuntament un escrit del Servici Provincial de Costes en el qual es comunicava a la mercantil Princesol la no existència d’inconvenient per a procedir a la demolició de les restes de l’hotel dels Arenals.
El passat 11 de gener entrà un escrit de la mercantil Princesol SA en el si de l’expedient d’infracció urbanística en el qual, entre altres consideracions, sol·licitar autorització a l’Ajuntament per a efectuar determinades demolicions en l’edifici de l’hotel dels Arenals per motius de seguretat i per a evitar riscs a les persones. A este aspecte de l’escrit se’ls ha contestat indicant-li quina és la documentació necessària i recordant-li que haurà de disposar les mesures adequades que garantisquen la seguretat de l’edificació existent, així com de les persones i béns. Este requeriment tingué eixida el passat 18 de gener.
Per altra banda, José Manuel Sánchez ha retut compte de les gestions que s’estan realitzant per a l’ampliació d’Elx Parc Empresarial. En este sentit ha indicat que amb data 16 de desembre de 2016 la Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Elx acordà encarregar a PIMESA la redacció dels documents necessaris per a tramitar pel procediment ordinari establit en la LOTUP l’ampliació d’Elx Parc Empresarial, en funció del contingut del Document d’Abast emés a l’efecte pel Servici d’Avaluació Ambiental Estratègica, aplicant els procediments que garantisquen la tramitació urgents de l’expedient, en coordinació amb els Servicis Tècnics Municipals.
Amb data 12 de gener de 2017 es formalitzà amb la mercantil COTA A COTA, INGENIERÍA Y TOPOGRAFÍA, S.L.P. el contracte de prestació del servici de redacció de l’Estudi d’Inundabilitat per un preu de 17.500,00, més IVA i una duració de quatre setmanes, adjudicat per la Gerència i tramitat pel procediment aplicable al contracte menor.
Amb data 24 de gener de 2017 s’han remés invitacions a diverses empreses especialitzades per a participar en l’adjudicació dels contractes de prestació de servicis d’elaboració de l’Estudi de Paisatge, de l’Estudi d’Impacte Acústic i de l’Estudi de Trànsit, a adjudicar per la Gerència, tramitant-se pel procediment aplicable al contracte menor.