Mobilitat coneix la xarxa de transport a la demanda implantat a Castella i Lleó per a estudiar la seua incorporació en el nou sistema de transport a pedanies

Mobilitat coneix la xarxa de transport a la demanda implantat a Castella i Lleó per a estudiar la seua incorporació en el nou sistema de transport a pedanies

La regidora de l’àrea, Esther Díez, ha indicat que el servici implantat a Castella-Lleó evita que els autobusos realitzen viatges buits i, per tant, es reduïxen emissions de CO2

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, viatjà ahir a Valladolid per conéixer de primera mà el sistema de transport a la demanda que la Junta de Castella i Lleó té implantat des de fa anys i estudiar així la possibilitat d’incorporar-lo al futur servici de transport a pedanies de l’Ajuntament d’Elx.
Díez es reuní amb el director general de Transports de la Junta, Ignacio Santos, a fi d’obtindre informació del sistema amb el qual el govern autonòmic dóna resposta a les demandes de transporta a prop de 6.000 nuclis de població dispersos en 94.226 kilòmetres quadrats.
Així mateix, visità les instal·lacions de l’empresa operadora del servici, GMV, ubicades en el parc industrial Boecillo, on s’ubica el centre virtual de transport a la demanda.
En este sentit, la regidora de Mobilitat ha assenyalat que “amb esta visita hem pogut informar-nos amb detall del funcionament d’este servici amb el qual s’evita que els autobusos facen viatges buits i, per tant, es reduïxen emissions de CO2, a més de fer que els recursos s’utilitzen de manera més eficient”.
“En estos moments estem estudiant el disseny del nou servici de transport a pedanies amb l’objectiu clar de millorar el servici de bus de què disposen els veïns del Camp d’Elx”, ha indicat Esther Díez, que ha afegit que “configurar este servici des de zero ens permet introduir totes les innovacions tecnològiques, com són les que permeten este sistema de transport a la demanda, i garantir les millors prestacions per als usuaris”.
La regidora de Mobilitat ha explicat que “este sistema de transport a la demanda podria servir per a fer aplegar el bus a zones que actualment no disposen de servici de transport o en horaris que en estos moments no s’estan cobrint, però, és clar, els servicis actuals i aquells que s’amplien en les zones amb major demanda seguiran sent fixos”.
“Es tracta de combinar totes les fórmules possibles per a poder ampliar al màxim el sistema de transport a les pedanies i garantir el dret dels seus habitants a disposar d’una mobilitat sostenible i de qualitat”, ha conclòs.