Visitelche reforça la seua promoció en el mercat alemany amb la presència en la ITB de Berlín

Visitelche reforça la seua promoció en el mercat alemany amb la presència en la ITB de Berlín

Elx mostra la seua oferta cultural, patrimonial, gastronòmica i de compres, a més de les platges i dels espais naturals
La fira turística és una de les més importants del món i se celebra fins al 12 de març

Visitelche participa de nou en la ITB de Berlín, The World’s Leading Travel Trade Show, la fira turística més important que se celebra a Alemanya i una de les tres més importants d’Europa, amb la de FITUR a Madrid i la World Travel Market de Londres.
La ITB, que té lloc en el recinte firal Messe Berlín de la capital alemanya des de el 8 fins al 12 de març, és el succés turístic més important de tots els que se celebren a Europa i uns dels més importants del món des del punt de vista de l’afluència de professionals, ja que s’hi donen cita els agents i operadors més rellevants del sector.
Durant la seua ja 51a edició s’esperen incrementar les xifres de l’any passat en què es donaren cita uns 110.000 visitants professionals i 50.000 visitants particulars. A tal fi compta amb la participació de professionals de més de 180 països i 10.000 expositors repartits en una superfície de 160.000 metres quadrats.
En esta ocasió Visitelche participa en l’estand de Turespaña que engloba tota l’oferta espanyola i, en concret, en la part destinada a la Comunitat Valenciana i la Costa Blanca. Durant les jornades de la fira es mostrarà el conjunt de l’oferta turística de la ciutat amb especial atenció als segments més atractius per als turistes alemanys, com són l’oferta cultural, patrimonial i gastronòmica, compres, espais naturals i platges.
El “sol i platja” continua sent el principal reclam per a la majoria dels turistes alemanys i centreuropeus que visiten el nostre país, però cada volta més la demanda es va decantant per la combinació de viatges “multiproducte”, en detriment dels viatges amb una única motivació. El turisme urbà city break, les activitats de turisme actiu, el turisme rural i la gastronomia comencen a tindre un protagonisme major. Sens dubte una segmentació de productes on Elx té molt a oferir. A més, esta nova tendència ajuda a desestacionaltizar la demanda que per al mercat alemany tradicionalment ha estat molt concentrada en l’època estival quasi amb un 50 % de les visites, estenent-se ara la esta a mesos de primavera d’estiu i primavera d’hivern en percentatges ja per damunt del 25 %.
Espanya continua sent la primera destinació internacional per als alemanys, amb una quota del 14,2% en 2016, un 3,6% més que fa 10 anys, i és també la que més ha crescut en l’última dècada, i és la Comunitat Valenciana la seua quinta destinació i tercera en la península amb xifres també en augment tant en nombre de turistes i pernoctacions com en volum de despesa.
En l’actualitat, fins sis línies aèries operen vols regulars, que sumen un total de 16 connexions directes entre les principals capitals alemanyes i l’aeroport d’Alacant-Elx.
En 2016, el percentatge de visitants alemanys que passaren per l’Oficina de Turisme d’Elx fon prop del 5%. Este mateix percentatge coincidix en les visites i interaccions del públic alemany amb els portals web de la nostra destinació. En termes generals, el mercat alemany representa el tercer internacional després de França i el Regne Unit.