L’alcalde reafirma l’oferiment d’Elx com a ciutat d’acollida de refugiats

L’alcalde reafirma l’oferiment d’Elx com a ciutat d’acollida de refugiats

L’Ajuntament acull la presentació de la campanya de la Creu Roja “Migracions forçoses”, que invita els ciutadans a posar-se en la pel dels refugiats
González reclama al Govern d’Espanya que complisca el seu compromís amb la Unió Europea perquè la demora està tenint “conseqüències humanitàries greus”
L’alcalde, Carlos González, ha aprofitat la presentació de la campanya “”Migracions forçoses” de la Creu Roja per a reiterar l’oferiment d’Elx com a ciutat d’acollida d’immigrants. Un acte que ha aprofitat González per “reclamar al Govern del PP que Espanya complisca amb el seu compromís amb la Unió Europea d’assumir la seua quota de refugiats. Un compromís que es demora en excés i que està tenint conseqüències humanitàries greus”.

Amb l’alcalde han estat en la presentació de la campanya F. Javier Gimeno, President de la Creu Roja a la Comunitat Valenciana, Antonio Navarro, President provincial de la Creu Roja a Alacant i Esteban Vallejo, Director Territorial de Presidència de la Generalitat Valenciana.
La iniciativa de la Creu Roja consistix en un joc de preguntes per a conscienciar sobre els fluxos migratoris. “La idea és ben simple: fer viure per mitjà del joc l’experiència dels migrants refugiats, on es pot visualitzar en primera persona les difícils decisions a les quals s’enfronten que els poden dur a un entorn segur o bé perdre la vida en l’intent. Un joc basat en personatges i històries reals, amb preguntes difícils i incòmodes”, ha destacat F. Javier Gimeno, President de la Creu Roja a la Comunitat Valenciana.
Esta acció de streetmarketing es fa en centres escolars i llocs de trànsit, “perquè tot el món puga dedicar uns minuts a posar-se en la pell d’un altre, buscant que moguem fitxa com a societat”, ha apuntat el President de la Creu Roja a la Comunitat Valenciana. Fins ara, més de 950 persones de las tres províncies han participat directament en el joc The Real Pursuit en 13 municipis i s’espera aconseguir unes 3.000 persones fins al final del projecte. El voluntariat de Cooperació Internacional de l’àmplia xarxa d’oficines de la Creu Roja a la Comunitat és l’encarregat de desplegar este treball de sensibilització dinamització de la campanya.
A més del joc, la campanya contempla la celebració d’unes jornades formatives relatives a migracions forçoses, dirigides a agents de canvi social com ara la Comunitat Universitària, Forces de l’Estat, Forces Armades i Mitjans de Comunicació, així com la celebració de diversos cinefòrums en Universitats i centres educatius de la Comunitat Valenciana. Per al seu desplegament la Generalitat Valenciana ha aportat 24.000 euros de finançament.
Oda esta acció està emmarcada dins de l’estratègia duta a terme per la Federació Internacional de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja (IFRC) davall el títol Protect Humanity, es perseguix la mobilització social a favor de la protecció dels drets de les persones migrants: www.protecthumanity.com Esta web, junt amb la campanya espanyola www.lamaletaquemaspesa.com es conceben com a eines de documentació per a conéixer més a prop els processos migratoris en totes les regions del planeta.