“Elx, la Ciutat verda” i “Pla Estratègic Elx 2030”, noves marques per al desenvolupament del futur de la ciutat

“Elx, la Ciutat verda” i “Pla Estratègic Elx 2030”, noves marques per al desenvolupament del futur de la ciutat

A curt termini es treballa per complir l’estratègia Europa 2020 i de cara a 2030 per aconseguir la capitalitat verda europea
Un logotip amb el color verd de les palmeres simbolitza els objectius del Pla Estratègic, el comité de direcció del qual s’ha reunit esta vesprada
El comité debat també sobre el projecte de l’Ajuntament Elx, campus tecnològic per al Parc Empresarial
Elx, la ciutat verda i Pla estratègic Elx 2030 són les dos noves marques para construir el futur de la ciutat, que han sigut presentades esta vesprada durant una reunió celebrada en el Centre de Congressos davall la presidència de l’alcalde, Carlos González, i en la qual també han estat presents el vicepresident del Pla, el regidor Antonio García, i el seu director, Antonio Martínez.
La nova imatge del Pla Estratègic ha sigut explicada al seu comité de direcció, format per una trentena de persones, entre representants de l’equip de govern, ciutadans a títol individual, advocats, economistes, professors, esportistes, comerciants i funcionaris, entre altres.
La nova imatge es plasma en un logotip amb distintes versions, en què destaca el color verd de les palmeres, representatiu de la idiosincràsia il·licitana i també relacionat amb el medi ambient.
En el logotip s’han separat amb colores el 20 i el 30 de l’any 2030 amb idea de fixar objectius temporals. A curt termini es treballa per complir l’estratègia Europa 2020, que es resumix en un creixement intel·ligent, sostenible i integrador. I a més llarg termini, amb l’horitzó de 2030, s’està actuant en els camps mediambiental, social i econòmic per preparar la ciutat amb l’objectiu d’aconseguir la capitalitat verda europea.
Es tracta de donar valor al patrimoni natural i ambiental, realitzar una gestió integral de l’aigua i dels residus, lluitar contra la pobresa, oferir igualtat d’oportunitats i treball de qualitat o obrir el camí a l’economia digital i la reindustrialització, entre altres accions.
“Elx, campus tecnològic”
Per altra banda, el comité de direcció també ha informat sobre el projecte de l’Ajuntament Elx, campus tecnològic, que serà gestionat per l’empresa municipal PIMESA amb la col·laboració de la Universitat Miguel Hernández a través del seu Parc Científic.
Esta idea s’executarà en el Parc Empresarial sobre una superfície de 92.725 metres quadrats, dels quals 40.597 són zones verdes ja existents, 38.471 metres quadrats de carrer i àrees d’aparcament i 13.657 metres quadrats de superfície ocupada que permetrà generar 52.932 metres quadrats en distintes plantes.
Actualment ja s’està treballant el model econòmic i analitzant les experiències en distints països relacionades amb parcs científics i empresarials dels Estats Units, Alemanya, Portugal o Espanya, zones de referència com Silicon Valley i empreses com Microsoft o Telefónica.
L’objectiu fonamental és captar noves empreses de sectors emergents i que este espai siga la porta d’entrada de la nova economia a Elx i al Parc Empresarial, on ja funcionen 670 empreses i treballen 11.500 persones.
L’altra porta d’accés al Parc Empresarial és el Parc Científic de la Universitat, raó per la qual es treballa en comú en este projecte amb el qual es farà un gran pas avant per completar l’ecosistema d’innovació a Elx i per relacionar les empreses amb el món universitari i les seues activitats científiques, tecnològiques i d’investigació.
Este campus, com la majoria dels que són capdavanters en el món, aposta per un gran entorn natural, que ja està desenvolupat, i un espai públic com ara jardins, cafeteries o centres culturals per tal de facilitar el desenrotllament de les relacions personals
El sòl on s’assentarà està qualificat, per la qual cosa no s’ha de canviar res en el pla urbanístic, segons s’exposà en la reunió. Més del 80% d’este és propietat de l’empresa municipal PIMESA.
Moderna imatge corporativa
Segons assenyalà l’alcalde d’Elx s’han abordat “diversos temes d’importància per a la ciutat. Per una banda, hem començat a treballar amb la imatge que volem utilitzar en relació amb la candidatura d’Elx com a Capital Verda Europea 2030 i, al mateix temps, amb la imatge del Pla Estratègic. En eixe sentit jo crec que s’ha plantejat una imatge corporativa moderna i molt vinculada a elements propis de la ciutat, que té força, és molt visual i pot recollir allò que vol ser la ciutat en el futur”.
Sobre el projecte Elx, campus tecnològic, Carlos González assenyala que “ha de ser la porta d’entrada de les empreses de la nova economia al nostre municipi i, alhora, és l’element de relació entre el Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández i les empreses del Parc Empresarial. És un projecte d’envergadura en el qual volem posar les condicions perquè les empreses tecnològiques tinguen un espai adequat per a la seua implantació en el Parc Empresarial de Elx”.

Tres pilars
Per la seua part, Antonio García indicà que “el tema més cridaner és que hem posat un logotip a este projecte de Capital Verda Europea. La veritat és que la recepció ha sigut mol positiva i reflectix l’esperit per aconseguir eixa capitalitat. El color verd i el nostre Palmerar estan reflectits en eixe logotip. Este segon pas és posar una imatge a este projecte. També hem parlat dels diferents temes que anaven a tractar-se per a esta Capital Verda Europea; des del primer moment hem dit que era un tema molt transversal i allò que s’ha fet és presentar els temes en tres pilars: el social, el mediambiental i l’econòmic. Este és un projecte de l’Ajuntament de Elx i de tots els col·lectius, que ens han d’enriquir amb les seues aportacions”.