L’alcalde reclama a Foment que cree la partida per a licitar l’últim tram de la Ronda Sud després de l’aprovació de l’estudi d’impacte ambiental

L’alcalde reclama a Foment que cree la partida per a licitar l’últim tram de la Ronda Sud després de l’aprovació de l’estudi d’impacte ambiental

Carlos González arrancà el compromís d’incloure esta obra en els Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 en una recent entrevista amb el secretari general d’Infraestructures a Madrid

L’alcalde, Carlos González, ha demanat al Ministeri de Foment que complisca amb la seua promesa d’incloure en els Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 la partida necessària per a l’execució de l’últim tram de la Ronda Sud, una volta que el Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat la declaració d’impacte ambiental del projecte del tram CV-851.
Cal recordar que González es reuní el passat mes de maig amb el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño, de qui arrancà el compromís d’accelerar l’execució d’este tram amb el qual es culmina la nova Ronda Sud.
“L’aprovació de l’estudi d’impacte ambiental suposa un pas més per a aconseguir l’objectiu de completar la Circumval·lació Sud”, ha dit l’alcalde que ha afegit que “una volta que s’ha desbloquejat el projecte amb esta aprovació, allò que pertoca és que el Ministeri de Foment complisca amb el compromís que recentment adquirí el secretari general d’Infraestructures amb l’Ajuntament d’Elx en la recent visita que férem a Madrid i que s’incloga en els Pressupostos Generals de 2018 la quantia necessària per a poder licitar l’obra”.
L’alcalde ha indicat que esta és una obra fonamental per a la ciutat “perquè possibilitarà no solament completar la Circumval·lació Sud, sinó en definitiva completar l’anell de perímetre que rodeja la ciutat”.
Tal i com recull el BOP, el projecte té el seu inici en la glorieta existent en la carretera CV-851 i acaba en la glorieta amb la connexió de la circumval·lació de la Ronda de Carrús.
El tram projectat suposa el tancament de la Ronda d’Elx, que substituïx l’actual carretera N-340 que passa pel centre de la població.
Té una longitud total de 2.380 metres, medits entre la glorieta inicial i el final del tram. Es projecta una secció transversal composta per dos calçades unidireccionals, amb dos carrils cada una. La circumval·lació projectada passa en la seua major part en variant i és únicament el tram final en duplicació de la Ronda de Carrús. La velocitat de projecte en el tram comprés entre la CV-851 i l’encreuament sobre el ferrocarril Elx-Múrcia és de 80 km/h i en la resta 60 km/h.
El traçat s’intenta ajustar a allò que contempla el Pla General d’Ordenació Urbana d’Elx, concretament en el seu tram inicial coordinant-se amb el projecte Circumval·lació Sud d’Elx, p.k. 122+000 de la N-340, tram Inter N-340-Inter CV-851, posat en servici. Les propietats confrontants tenen control d’accessos directes a la circumval·lació. Açò implica la necessitat de camins o vies de servici pràcticament a tota la seua llargària. Per altra banda, la mitjana tindrà la mateixa amplària que en el projecte mencionat si no hi ha un altre impediment. Este inici del tram no pot ser un altre ja que la circumval·lació perdria funcionalitat en no tindre continuïtat.
El traçat s’inicia en la glorieta prevista en el projecte anterior sobre la carretera CV-851. Seguidament el traçat passa paral·lelament a l’actual Circumval·lació Sud d’Elx, amb intersecció amb les carreteres CV-875 i N-340, així com la línia de ferrocarril Elx-Múrcia. Finalment, es connecta amb l’actual Ronda de Carrús. Es preveuen tres interseccions: Glorieta amb la carretera CV-875 (carretera de Matola). Glorieta sobre el ferrocarril Elcx-Múrcia. Glorieta en la N-340, davall la ronda de Carrús. El tram comprés entre la carretera CV-851 i el ferrocarril es projecta amb doble calçada amb dos carrils de 3,50 m cada una, voreres d’emergència exteriors de 2,50 m i interiors de 1,00 m. L’amplària de mitjana és de 5,00 m. El tram comprés entre el ferrocarril i la pròpia Ronda de Carrús es projecta ja amb la secció tipus actual de la pròpia ronda, a causa de la seua curta longitud, doble calçada amb dos carrils de 3,50 m cada una, voreres d’emergència exteriors de 2,00 m, interiors d’1,00 m i mitjana de 3,00 m. Amb esta actuació s’aconseguirà una millor qualitat de vida dels habitants d’Elx per tal com s’aconseguiran la descongestió del sistema viari urbà, la reducció dels temps de recorregut, la disminució de la contaminació acústica i la reducció de la contaminació atmosfèrica.