El Centre de Congressos d’Elx acull l’acte en què han participat més de 150 estudiants
La temàtica d’enguany ha sigut Internet: en fas un ús responsable ?”
El Centre de Congressos d’Elx ha sigut escenari este matí de l’entrega de premis Consumòpolis, concebuts per afavorir l’aprenentatge de conceptes, procediments i actituds que possibiliten la construcció d’una societat de consum cada volta més justa, solidària i responsable. La temàtica d’enguany ha sigut Internet: en fas un ús responsable ?
A l’acte han assistit més de 150 alumnes, entre els que formen els set equips que han obtingut premis i els de la resta de col·legis que han participat en el concurs. Els equips pertanyen als centres CEIP Rafael Mateu Cámara, de València; Centre Educatiu Palma, de Paterna; IES Sixto Marco, d’Elx; i IES Enrique Tierno Galván, de Montcada.
Els premis i diplomes han sigut entregats per Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible; Carlos González, alcalde d’Elx; Natxo Costa, director general de Comerç i Consum; Mireia Mollà, regidora de Turisme i Relacions Institucionals; i Jesús Pareja, regidor de Consum.
El projecte, promogut per la Direcció General de Comerç i Consum i dirigit als docents de Primària i Secundària formant equips de cinc participants, també pretén formar futurs consumidors conscients, informats, crítics, saludables i solidaris. Inclou un joc-concurs on els alumnes han de superar diverses proves. Els alumnes es divertixen mentre aprenen sobre temes com l’alimentació, el transport, la publicitat, les noves tecnologies, el comerç just o el medi ambient.
Els premis estan dotats amb 500 i 800 euros, segons les categories. Per la seua part, Alfons Nácher, del centre educatiu La Palma, de València, ha rebut un premi especial de 300 euros per haver sigut el docent que ha coordinat el major nombre d’equips.
Tant l’alcalde com el conseller destacaren durant les seues intervencions en l’acte d’entrega de premis el valor d’esta classe d’iniciatives per a formar consumidors responsables.