L’alcalde anuncia en la Junta Municipal de la pedania inversions per més de 150.000 euros i la conversió de les antigues escoles en un centre multiusos.
L’equip de Govern quasi al complet respon a les preguntes d’un centenar de veïns en una reunió de més de tres hores.
“Estic convençut que l’Altet és una part fonamental d’Elx. Estem obstinats a resoldre els problemes que té l’Altet perquè la gent estiga contenta. Hi ha una prioritat fonamental que és ajudar al fet que aquest municipi tire avant, a crear ocupació, a generar riquesa, a afavorir que hi haja activitat econòmica. I una altra prioritat és intentar que en l’Altet i en altres pedanies del terme municipal, els veïns i veïnes estiguen satisfets amb els serveis municipals i de la relació amb Elx” va dir ahir l’alcalde, Carlos González, en la Junta Municipal de la pedania il·licitana davant vora un centenar de veïns que va durar més de tres hores.
L’equip de govern quasi al complet va comparèixer davant els veïns per explicar actuacions que estan previstes i escoltar les seues demandes. A més de l’alcalde, van acudir quasi tots els regidors i els portaveus dels grups que formen el govern plural, Mireia Mollá per Compromís, Jesús Pareja, pel Partit d’Elx, i Patrícia Macià pel PSOE, un fet valorat positivament pels assistents per “donar la cara”, per haver acudit l’alcalde a la reunió i per no amagar-se davant els problemes.
“Nosaltres no anem a cedir en l’obstinació, treballarem cada dia perquè l’Altet siga millor, perquè hi haja més qualitat de vida perquè hi haja millors serveis públics, perquè la gent estiga còmoda, visca a gust i tinga interès a seguir pertanyent al terme municipal perquè jo no concep Elx sense l’Altet ni l’Altet sense Elx”, va afegir Carlos González a l’inici de l’acte.
L’alcalde va explicar que “com a conseqüència de la crisi econòmica i també de les retallades que l’anterior govern municipal va dur a terme, que es van traduir en una disminució de serveis municipals importants, s’ha produït en sis o set anys una reducció molt considerable de la capacitat d’inversió de l’Ajuntament. Al mateix temps, s’ha produït una altra circumstància, que jo crec que és positiva però que ha incidit en el fenomen del qual estem parlant, i és que el Pla General d’Ordenació Urbana de 1998 ha afavorit un creixement de les partides, com l’Altet o Torrellano, que han vist com en aquests últims anys, al mateix temps que es produïen retallades en serveis públics i de la inversió, creixien en habitants”.
“Segurament aquest factor ha incidit en la percepció que es té en una part del Camp d’Elx que hi ha hagut un deteriorament dels serveis públics. La veritat és que quan vam arribar al govern al juny de 2015, vam trobar les mateixes restriccions però, ara, en el segon any de mandat, estem començant a recuperar la capacitat d’inversió que pot redundar en un futur en la millora dels serveis públics. D’ací, la reunió de hui per a informar-los de les inversions previstes”, va dir el regidor.
González va assenyalar que hi ha cinc inversions incorporades recentment als pressupostos per valor de més de 150.000 euros, algunes d’elles a través dels pressupostos participatius.
D’una banda, està prevista la millora de les voreres a l’entorn de la rotonda de la N-332, una actuació per valor de 15.000 euros. També es contempla asfaltar el carrer Velero, per import de 20.000 euros; així mateix, es durà a terme la urbanització del carrer Armada Espanyola amb un import de 70.000 euros; s’implantaran reductors de velocitat en el carrer Sinus Ilicitanus per 6.000 euros; i s’invertiran 40.000 euros en la creació d’un skatepark.
Centre multiusos
L’alcalde també va anunciar una sisena inversió. “Hi ha un element més que hem considerat posar sobre la taula i ens sembla una actuació d’envergadura i de futur per a la pedania. Estem contemplant la possibilitat de convertir les antigues escoles, per a les quals ja s’ha sol·licitat a la Conselleria la desafectació i cessió de l’ús, en un espai multiusos i sociocultural, al mateix temps que convertir en un espai enjardinat l’entorn i donar-li un ús esportiu a l’antiga pista central que encara existeix en el recinte de les escueles. En definitiva, convertir les escoles en un espai públic que permeta els usos socials i culturals necessaris. Aquest projecte ho volem fer escoltant els veïns i coneixent les necessitats que existeixen. La redacció de l’avantprojecte i del projecte es faria com més prompte millor per a la seua posterior inclusió en els pròxims pressupostos municipals de 2018”.
Els veïns, a través del pedani, i també de forma particular, van exposar diverses necessitats com el transport públic, la neteja, la creació d’aparcaments o la necessitat de guarderies, a què tant Mireia Mollà com l’alcalde van respondre una per una.
La regidora de Representació Institucional i portaveu de Compromís va assenyalar que “aquest és el primer pressupost en el qual podem disposar d’inversions pròpies. Durant els últims temps s’han estat retallant molt els serveis públics municipals i això ha fet que s’hagen minvat els mitjans materials i humans de les administracions locals a l’hora de prestar serveis. Tenim un terç menys de la plantilla i és difícil atendre tots els espais”. També va explicar que l’Ajuntament gestionarà directament el transport a les pedanies, un fet històric, la qual cosa redundarà en una millora dels serveis. Així mateix, sobre la neteja, va exposar les dificultats que existeixen a causa de la pròrroga de la concessió realitzada pel govern del PP sense contraprestacions. Tant Mollá com l’alcalde van indicar que s’està redactant un nou plec per a adjudicar el servei en millors condicions i que puntualment s’estan intentant implementar millores.
Totes les necessitats de la pedania s’atendran escoltant els veïns i establint un calendari de prioritats, segons va explicar l’alcalde, que també deixà clar que alguns problemes puntuals com la neteja en determinades zones o podes d’arbres s’atendran de forma immediata.
Per la seua banda, el regidor d’Esports i portaveu del Partit d’Elx, va assenyalar durant la seua intervenció que “la meua opinió és que aquesta és una pedania en la qual hi ha molt per fer. Però les restriccions econòmiques dels últims anys es van acabant i pot haver-hi un major marge de maniobra. He tingut l’oportunitat de circular per uns llocs i per altres i hi ha moltes mancances. En aquest sentit també seria important que fórem capaços de valorar el que ja tenim i què cal millorar, com el centre de salut o les instal·lacions esportives”.
A la reunió van assistir veïns que estan a favor de la independència de la pedania, vestits amb samarretes grogues en les quals figuraven lemes favorables a la ruptura amb Elx.