L’alcalde d’Elx reclama l’eliminació del peatge de la segona circumval·lació d’Alacant

L’alcalde d’Elx reclama l’eliminació del peatge de la segona circumval·lació d’Alacant

Carlos González considera que aquesta mesura facilitaria el desenvolupament de l’economia del municipi

L’alcalde d’Elx, Carlos González, reclama al Govern l’eliminació del peatge de la segona circumval·lació d’Alacant, que abasta un tram de 32,3 quilòmetres entre el Campello i el Camí de Castella, i recolza la petició del Consell que bonifique els peatges de l’AP-7 al seu pas per la Comunitat Valenciana, com ha fet a Catalunya, fins que s’allibere definitivament.

González considera fonamental per al desenvolupament del municipi il·licità l’eliminació del peatge en les vies de gran capacitat de trànsit perquè permetrà alleujar la circulació en altres carreteres saturades i facilitar al mateix temps l’eixida de productes de les empreses il·licitanes i el moviment de professionals, vehicles pesats i turistes.

La segona circumval·lació d’Alacant es va inaugurar el 2007 amb la idea de descongestionar la circumval·lació gratuïta (A-70), però no ha complit el seu objectiu i es troba a la vora de la fallida. Té un trànsit mitjà d’uns 6.000 vehicles diaris, segons dades oferides per l’empresa, Ciralsa, la seua concessionària, i publicats recentment per mitjans de comunicació.

Aquesta carretera desemboca en el municipi il·licità, concretament en el Camí de Castella, i facilita el trànsit cap a València i el nord de la província i compta amb quatre peatges a Busot-Mutxamel, el Campello, Sant Vicent del Raspeig i Montfort.

La supressió d’aquest peatge, unit a l’anunciat desdoblament dels accessos a l’aeroport i a la finalització de la Ronda Sud, dues obres reclamades per l’alcalde il·licità al Ministeri de Foment en una reunió que va mantenir amb el secretari general d’Infraestructures, Manuel Niño, el passat mes de maig, donarien un impuls fonamental a l’economia del municipi.

La xarxa de carreteres a l’entorn d’Elx hauria de completar-se amb el tercer carril fins a Múrcia i la millora de l’autovia de Madrid, especialment en el tram que discorre per la província d’Alacant.