La MOMAD SHOES se celebra en el recinte firal madrileny d’IFEMA i compta amb la participació de 400 marques i de 200 expositors
L’alcalde d’Elx destaca “l’enorme esforç dels empresaris per renovar els seus mostraris” després de visitar a quasi tots els expositors il·licitans
La Comunitat Valenciana és la que més pes té en la fira amb més d’un centenar de firmes, de les quals el 55% són d’Elx
La Federació del Calçat Español (FICE) aposta per la transformació digital i aprofita la cita firal per a impulsar la seua plataforma B2B
El Saló Internacional de Calçat i Accessoris(MOMAD), que se celebra en els pavellons 4 i 6 del recinte firal d’IFEMA a Madrid fins diumenge que ve, va obrir aquest matí les seues portes amb animada afluència de visitants. La cita firal reuneix unes quatre centes firmes i uns dos cents expositors, dels quals més de cent procedeixen de la Comunitat Valenciana, amb un 55% d’Elx.
“Crec que en MOMAD s’aprecia un gran interès per part del sector, i des de la perspectiva il·licitana podem dir que en la fira es veu que Elx té una enorme representació, ja que les empreses de calçat il·licitanes han acudit en gran nombre, la qual cosa, en definitiva, demostra que el calçat passa per un bon moment en la nostra ciutat. Són moltes les empreses il·licitanes que exposen en aquesta fira, una de les més importants d’Europa”, va assenyalar l’alcalde il·licità, Carlos González, després de visitar la majoria dels expositors per donar-los el seu suport.
“Tinc la sensació, després d’haver parlat amb molts expositors, que Milà ha deixat molt bon sabor de boca, i això dóna optimisme als qui han acudit a aquesta MOMAD. En aquests primers compassos de la fira hi ha una important afluència de clients i, per tant, comença amb bon clima, amb ànim, amb optimisme; esperem que aquest siga el to amb el qual continue”, va assenyalar el regidor il·licità.
González va afegir que “cada vegada que venim a MOMAD arribem a la mateixa conclusió. El sector del calçat es reinventa cada temporada. L’esforç que fan els empresaris renovant els seus mostraris és enorme per a marcar tendències, per a oferir productes innovadors als consumidors, i hui podem apreciar-ho novament, un gran esforç per oferir productes que provoquen aquesta necessitat de comprar calçat espanyol”.
“Crec que és una constant en les últimes fires que el consum es va recuperant, i que s’incrementen les vendes i el preu mitjà del parell; jo crec que això també té la seua repercussió en termes d’ocupació i genera una dinàmica socieconòmica positiva en el nostre municipi, en el qual el sector del calçat té un pes molt important”, va indicar González.
Talons quadrats i adorns amb metall
Marian Cano, presidenta executiva de l’Associació Valenciana d’Empresaris de Calçat (AVECAL), diu que “el matí va animant-se, els empresaris estan treballant, de moment es veu ambient a la fira. Una vegada més, la Comunitat Valenciana és la que més pes té entre els expositors d’Espanya, mantenim més o menys un espai similar al de l’última edició; aquest és un punt de trobada nacional pel qual el sector aposta, ja que entén que ha de tenir un esdeveniment a Espanya en el qual es veja el pes d’aquest”.
“Dins del sector, afig l’executiva de l’associació, la presència de la Comunitat Valenciana és de quasi el 60%, i dins d’aquesta, Elx suposa entre el 50% i el 55%, que sol ser el pes específic de la indústria del calçat il·licità en les fires”.
En la recent fira de Milà els resultats han sigut positius, segons asseguren nombrosos empresaris del calçat. “I ara és quan es veuran els resultats, ja que les negociacions s’han de tancar, però les sensacions han sigut molt bones”, explica Marian Cano.
Sobre les tendències de moda, Cano hi afig que “afortunadament, en la Comunitat hem de presumir d’empreses que aconsegueixen des del primer calçat dels xiquets fins a la sabata de vestir o la sabata de confort, però sí que hem vist talons més quadrats en tendències, molt adornament amb metall, sabata tipus joia, col·leccions molt diverses a gust de tots els públics”.
Sobre la recuperació econòmica i la seua influència en el sector del calçat, l’executiva d’AVECAL indica que “les últimes dades de consum a nivell nacional han sigut positives, hi ha hagut un lleuger creixement, estem lluny de períodes anteriors, però comença a reactivar-se el consum. El mercat espanyol segueix suposant un 30% de les vendes de calçat a Espanya i, per tant, és un mercat molt important”.
FICE impulsa la seua plataforma B2B
Manuel Martínez, director de màrqueting de la Federació d’Indústries del Calçat Español (FICE), destaca de la fira que “és el gran esdeveniment de calçat en el mercat nacional, en el qual comptem amb 400 marques i més de 200 expositors. És un preciós aparador del sector del calçat on venim a presentar les col·leccions del pròxim estiu a totes les tendes, sabateries o boutiques de roba, que complementen el seu look amb la il·lusió que aquestes col·leccions agraden i que les empreses hi puguen fer operacions”.
“Vivim en aquest món físic i creiem moltíssim en les fires com a lloc de trobada, de contacte, però tampoc no podem, des d’un punt de vista de la Federació i del sector, obviar tota aquesta profunda transformació digital que s’hi està produint, que ve ja del B2C amb els consumidors, i també la forma de relacionar-nos amb les tendes tradicionals, el famós B2B, que cada vegada adquireix una major importància. En aquest sentit, d’una manera complementària a les fires, hem posat en marxa una plataforma B2B de “Shoes from Spain”, que així es denomina, en la qual les nostres marques tenen la possibilitat de contactar amb comercialitzadors de tot el món, asseguts en el seu despatx i treballant 365 dies 24 hores”, explica Martínez.
El responsable de màrqueting de FICE hi afig que “portem un any treballant en la plataforma. Tècnicament ja està preparada, i ara estem treballant molt activament perquè els minoristes de tot el món s’hi inscriguen i vegen una altra forma de fer comandes, de contactar i, sobretot, de fer networking amb les tendes. Tenim ja 1.100 productes en la web i dia a dia registrem nous clients, una nova forma de treballar amb les sabateries i amb les tendes de tota la vida”.
Manuel Martínez subratlla que “no és necessari ser soci de FICE per a inscriure’s en aquesta plataforma, però sí que és absolutament gratuïta per a les tendes, encara que s’hi han de registrar i passar un procés de validació. Però, evidentment, té un cost per a les marques perquè és una plataforma que cal alimentar, hi ha darrere un equip de persones que hi estan captant clients. Hem tingut molt bona acceptació i, a poc a poc, s’hi van incorporant més. És una cosa nova, no tothom té personal en les empreses per a dedicar-se a aquestes coses, però és una realitat, ja hi ha plataformes d’aquest estil de moda en el món i som els únics amb un caràcter nacional i sectorial. Crec que és important que Espanya hi estiga liderant. Ara hi tenim 40 marques i altres interessades. Quasi sempre, la meitat de les marques són d’Elx, com correspon a la potència de la seua indústria. A Elx és on hem trobat més receptivitat perquè està molt a l’avantguarda amb el seu esperit fenici, la gent ho ha vist molt clar”.