Amb la intervenció d’un taller especialitzat, la seua localització es va allargar fins a l’endemà, cosa que suposà per a l’implicat un cost de més de 3.500 euros.
El dia 16 d’octubre a les 17.30 hores, la Unitat de Delinqüència Viària va detectar una anomalia en l’aparell tacògraf d’un camió matriculat a Romania i que transitava pel terme municipal. Comptava amb un excessiu temps de descans i pràcticament nul·la activitat de conducció.
Seguint els protocols oportuns, van acompanyar el conductor fins a un taller especialitzat en la instal·lació d’aquests aparells de control, es va procedir a una inspecció que es va allargar durant tota la vesprada i quasi tot el matí següent, a causa del poc habitual d’aquesta modificació. En principi, les més habituals consisteixen en la col·locació d’un imant de neodimi en el sensor d’impulsos o la col·locació d’aparells de desconnexió del cablejat. En un primer moment, es va inspeccionar la continuïtat del cablejat, per a la qual cosa es va necessitar desmuntar gran part del quadre de comandament, i van ser finalment observades restes i marques en el sensor de moviment. Va ser en aquest pas on es va confirmar la presència d’un circuit electrònic que rebria instruccions via programari i provocava la desconnexió de l’aparell a voluntat del conductor. Aquestes actuacions sobre la centraleta del vehicle poden afectar funcions com l’ABS, coixí de seguretat, velocímetre i altres sistemes de seguretat activa del vehicle.
Posteriorment, es va procedir a substituir la peça per una nova, no susceptible a aquesta manipulació, i va decidir l’implicat abonar la factura del taller i la sanció reduïda per ràpid pagament. La quantia total de tot això va superar els 3.500 euros.