La Junta de Govern Local aprova una moció per a exigir al Govern d’Espanya una reforma del sistema de finançament que acabe amb la discriminació actual
“Els valencians i valencianes soms els que menys rebem en inversions estatals de tota Espanya”, denuncia Antonio García
El portaveu adjunt de la Junta de Govern, Antonio García, ha anunciat que la Junta de Govern Local ha aprovat una moció en la qual s’exigeix al Govern d’Espanya una reforma immediata del sistema de finançament autonòmic.
Així, en el text aprovat, s’insta al Govern d’Espanya a “realitzar una reforma immediata del sistema de finançament autonòmic amb recursos suficients i repartits equitativament entre totes les autonomies que possibilite als valencians i les valencianes disposar dels recursos suficients per a poder gaudir d’uns serveis públics de qualitat i permeta, d’igual manera, l’exercici de les competències pròpies”.
A més, es reclama al Govern central que les inversions territorialitzades es facen d’acord amb el pes poblacional.
Amb aquesta moció, l’equip de govern local mostra el suport de l’Ajuntament al manifest “Per un finançament i unes inversions justes per a la Comunitat Valenciana” promogut per la CEV i els sindicats CCOO i UGT, així com a la manifestació convocada el pròxim 18 de novembre a València.
“Els valencians i valencianes i, per tant, els il·licitans i il·licitanes, som els que menys rebem en inversions estatals en tot l’Estat i no hi ha cap tipus de justificació per a açò”, ha indicat Antonio García, que ha afegit que “per tot açò, aquest equip de govern local se suma a la manifestació que tindrà lloc a València el pròxim dia 18. Una mobilització important a la qual se sumen partits i institucions com l’Ajuntament d’Elx”.
García ha continuat: “El PP d’Elx demana millores en transports. Ja que és molt fàcil, els convidem al fet que se sumen a aquesta reivindicació i que demanen als seus companys a Madrid un tracte just per a Elx. Mentre seguim a la cua d’Espanya en finançament serà difícil que arriben aquestes millores en transports. El PP es desmarca d’aquesta reivindicació perquè mira més pels interessos del seu partit que pels dels il·licitans”.
En el mateix sentit s’ha pronunciat la portaveu de l’equip de govern local, Patrícia Macià. “Invitem el PP d’Elx, que tantes reclamacions fa, al fet que ens acompanye a València a reclamar aquest finançament més just per a la Comunitat Valenciana, la qual cosa es traduirà en més col·legis, més hospitals i millors serveis per als il·licitans i il·licitanes”.