La regidora d’Igualtat, Teresa Maciá, i el director de Comunicació de l’Ajuntament d’Elx, Jorge Villar, han fet un balanç molt positiu dels primers dies de funcionament de la campanya “Entra al drap”.
Tal com ha assenyalat Maciá, es tracta d’una campanya impulsada per la Casa de la Dona de l’Ajuntament amb la qual es pretén conscienciar sobre un problema tan delicat com preocupant: la coresponsabilitat en les tasques domèstiques.
La regidora ha recordat que el 70% de les hores del treball domèstic encara les realitzen les dones. “Aquesta dada fa d’Espanya el segon país a Europa amb major desigualtat de gènere en la llar. A més d’aquestes estadístiques, l’estudi llança una altra dada important: la vinculació entre la desigualtat domèstica i la desigualtat laboral de gènere”, ha dit.
Teresa Maciá ha destacat el bon funcionament que està tenint aquesta campanya publicitària i ha recordat que “des de la Regidoria treballem amb diferents campanyes de coresponsabilitat i de conciliació per a sensibilitzar la població en realitat a la igualtat de gènere i la necessitat de fer una societat més justa sense desigualtats”.
Per la seua banda, Jorge Villar ha explicat que “la campanya consta d’un vídeo promocional en el qual sembla que s’anuncia que ha eixit al mercat un drap per a homes i que et condueix a una pàgina web en la qual pots fer la teua comanda de forma real a canvi que compartisques en xarxes socials algun dels missatges predefinits en la campanya”. Ha afegit que “la campanya ha tingut molt bona acceptació a pesar que es va llançar en una setmana en la qual l’actualitat política manava i costava fer-se un buit en els mitjans, però tant els mitjans locals com nacionals i revistes especialitzades en publicitat i psicologia se n’han fet ressò”.
Quant a reproduccions, Villar ha indicat que en Facebook s’han aconseguit 100.000 impactes, amb 67.109 reproduccions del vídeo, “la qual cosa és un èxit considerable”. “A més, hi ha hagut 316 compartits 301 interaccions dins del vídeo i, sobretot, una cosa que ens plena de satisfacció i és que efectivament la gent ha demanat el drap. En concret, ja s’han rebut més de 600 sol·licituds de drap, persones que han rebut aquest pack en la seua casa, per la qual cosa ja en poden fer ús i passar de la teoria a la pràctica. Creiem que aquest tipus de publicitat no convencional per la qual apostem des de La Casa de la Dona, la Regidoria d’Igualtat i la de Comunicació és molt efectiva”.