El regidor de Medi Ambient, Antonio García, ha presentat la campanya “Happy New Led” amb la qual l’Ajuntament pretén conscienciar a la ciutadania de la necessitat de substituir les antigues bombetes per leds de baix consum i molt menys contaminants
Al costat d’Antonio García ha estat en la presentació Juanan García, creador de la campanya, i el director de Comunicació de l’Ajuntament, Jorge Villar.
Hi ha moltes cases a Elx on encara es malgasta electricitat per no escometre el xicotet i senzill gest de canviar les velles bombetes per les noves, de tecnologia LED, que per preu ja estan a l’abast de tots.
“Aquest gest de canviar les bombetes, associat a l’avanç tecnològic, solen promoure’l més bé els “joves (15-45)”, que són els que més familiaritzats estan amb la tecnologia i amb els avantatges tècnics que suposen: LED, classe A+, etc. Per això hem utilitzat un missatge que es dirigeix més bé a gent jove, que són els que segurament hagen vist aquesta sèrie i els que, al final, convencen els seus pares perquè les canvien. Segur que si qualsevol de nosaltres va a la casa vella dels seus avis, o pares, veu bombetes halògenes”, ha indicat Antonio García.
Per la seua banda, Juanan García ha assenyalat que “la campanya és un homenatge a “Stranger Things”, que és una sèrie que està creant tendència, i que ens ha servit per connectar amb el públic objectiu. És més fàcil trobar bombetes velles a casa dels teus pares, avis o en cases de lloguer “huitanteres”, amb mobles i llums de “Cuéntame”.”
“Llancem la campanya ara, perquè volem que siga un nou propòsit més del 2018: estalviar energia, amb la intenció que Elx siga una ciutat més sostenible, especialment de cara a Elx 2030”, ha indicat Antonio García.
Jorge Villar ha explicat que aquesta campanya es difondrà per les xarxes socials