La regidora de Cultura i Educació anuncia una partida de 50.000 € per a preparar la Torre de l’Homenatge per a la possible arribada de la Dama
La regidora d’Educació i Cultura, Patrícia Macià, ha donat compte dels pressupostos municipals de les seues àrees per a 2018. La partida específica per a aquests departaments puja en 375.000 euros respecte a 2017, amb la qual cosa compten amb 2,6 milions d’euros.
En aquest sentit, ha explicat que “la partida destinada a Cultura l’any pròxim puja 347.000 euros, i aquest augment es deu a diverses qüestions com la incorporació de partides noves relacionades amb els museus, els diners per a la Barraca Municipal (150.000 euros), que passa a ser gestionada per Cultura, o l’increment de partides ja existents. Destaca la partida per a l’Associació de Teatre Escolar (ATE), que durant molt de temps ha tingut una partida de 18.000 euros que ara s’incrementa fins a 25.000 euros, ja que considerem que realitzen una gran labor amb els escolars il·licitans”.
“D’altra banda, es puja en 10.000 euros l’aportació municipal al Misteri d’Elx que ha passat dels 80.000 euros de 2015, abans que arribàrem al govern municipal, als 110.000 amb els quals comptarà el 2018” ha assenyalat l’edil, qui ha afegit que el 2018 també es destinaran 10.000 euros més al Museu de Pusol.
Activitats culturals puja 75.000 euros, serveis i muntatges, 25.000 euros i activitats en pedanies, 5.000 euros.
Patrícia Macià ha fet esment especial a una partida de 50.000 euros que s’utilitzarà per a adequar la primera fase de la Torre de l’Homenatge davant la possible arribada de la Dama.
D’altra banda, es procedirà a instal·lar plaques solars en el Bibliobús amb la finalitat de millorar aquest servei.
Quant al departament d’Educació, la regidora ha assenyalat que “incrementem en 10.000 euros la partida de subministrament de carburant per a calefacció de centres escolars i 1.500 euros més per a facilitar el transport escolar als alumnes i alumnes dels col·legis de les pedanies perquè puguen assistir gratuïtament a les activitats culturals de la ciutat”.
També creix la partida per a activitats conjuntes amb les associacions de pares i mares i per a promoció lingüística. I per primera vegada, hi ha una partida pressupostària específica per a lluitar contra l’absentisme escolar.