El regidor de Participació, Felip Sànchez, i el conseller de l’àrea, Manuel Alcaraz, anuncien que l’Ajuntament i la Generalitat treballen per crear una segona oficina en el municipi
El conseller de Transparència i Participació, Manuel Alcaraz, ha comparegut hui a Elx per anunciar al costat del regidor de l’àrea, Felip Sànchez, i el subsecretari d’aquesta conselleria, Alfons Puncel, la millora dels serveis que presta als ciutadans l’oficina del PROP d’Elx, situada a la Plaça de la Mercè. Un servei que depén de la Generalitat Valenciana i que ofereix a la ciutadania la possibilitat d’informar-se sobre diferents qüestions, realitzar tot tipus de tràmits, presentar queixes i reclamacions i altres serveis. Alcaraz ha assenyalat que “som conscients de la importància que Elx té en el conjunt de la Comunitat Valenciana i sabem que una oficina per a tot el municipi pot resultar insuficient, per això, estem treballant amb l’Ajuntament per a l’obertura d’una nova oficina en el municipi al més prompte possible”. El conseller ha indicat que a l’espera que òbriga aquesta nova oficina, la seua conselleria ha decidit millorar els serveis que el PROP presta als il·licitans i il·licitanes amb la contractació de dues persones més i amb la millora dels equips informàtics. Amb la contractació d’aquestes dues persones, la plantilla del PROP d’Elx passa a tenir set treballadors, la qual cosa suposarà una millora en el servei que es presta a la ciutadania. El cost en xifres d’aquest reforç ascendeix a 85.000 euros anuals.
Alcaraz ha indicat que des del 2008 per l’oficina PROP d’Elx han passat més de 364.000 persones, les quals s’han interessat per qüestions com la Xarxa de Llibres, les oposicions o les llicències de caça i pesca. No obstant això, el conseller ha indicat que el repte ara és seguir caminant en l’administració electrònica.
En la mateixa línia, Felip Sànchez, ha apuntat que les millores en el PROP són fruit de les bones relacions entre l’Ajuntament i la Generalitat, i ha destacat que de forma paral·lela a l’administració autonòmica, “desde l’Ajuntament s’està treballant per millorar els serveis que presten les OMAC. A través del pla EDUSI volem crear una oficina OMAC pilot per veure com es treballarà en el futur,després d’eliminar la bretxa digital”.