L’alcalde, la regidora de Turisme i el regidor de Medi Rural participen en el lliurament de premis del “VII concurs de cuina creativa magrana mollar”, celebrat en el restaurant La Finca
El primer premi se l’emporta les postres elaborades per David Morilla, cap de cuina del restaurant Monshao, de Torrevella
“La magrana ens posa en el mapa, contribueix a la generació d’ocupació i riquesa i és un producte exquisit que ens distingeix en les cuines de bona part dels restaurants del nostre país”, va assenyalar l’alcalde d’Elx, Carlos González, durant el “VI concurs de cuina creativa magrana mollar” que es va celebrar en el restaurant La Finca i que va comptar amb prop de mig centenar de participants.
El primer premi, dotat amb mil euros, se’l va emportar David Morilla, cap de cuina del restaurant Monshao, de l’hotel Donya Monse Spa&Golf, de Torrevella, que ha presentat unes postres denominades “Mochi, kimchi, petit suisse & caramel de magrana mollar”. L’alcalde d’Elx, Carlos González, el president de l’Associació de Productors i Comercializadors de Granada Mollar, Francisco Oliva, i la presidenta del jurat, Susi Díaz, van ser els encarregats de lliurar el guardó.
El segon premi, dotat amb 300 euros, va ser per Jacopo Ovoli, del restaurant Al solito posto, de Sevilla, amb el plat “Temperatures i textures de la magrana mollar d’Elx amb blat sarraí, cigales i caviar”, i va ser lliurat per la regidora de Turisme, Mireia Mollà, i per Fran Martínez, del restaurant Maralba (dos estels Michelín), d’Almansa.
El tercer premi, dotat amb 200 euros, va correspondre a Aitor Martínez, de Can Ros Restaurant, de Borriana, Castelló, amb un “Bou Cruixent Mollar”. El regidor de Medi Rural, Antonio García, i José Juan Castelló, del grup Gastronou (Piripi, Nou Manolín, Populi Bistro i Vadenvis) es van encarregar de realitzar el lliurament.
“Tots som conscients de la importància que té la magrana com a cultiu tradicional del nostre municipi, tant socioeconòmica com per l’ocupació que genera. Crec que s’ha convertit en un producte de moda que està penetrant molt bé en els mercats internacionals, en la gastronomia i en la cuina, i això està servint per a donar visibilitat i rellevància a la ciutat de la qual és típica”, va afegir l’alcalde.
González també va indicar que “la suma dels esforços de tots els implicats en la producció, comercialització i promoció de la magrana mollar, l’està convertint en un producte estrella”.
Sabor, tècnica i estètica
Per la seua banda, la presidenta del jurat, Susi Díaz, de la Finca (una estella Michelín), va indicar sobre les deliberacions del jurat que “un plat es valora en primer lloc pel seu sabor, després per la tècnica i també per l’estètica. La presència de la magrana és fonamental, però no perquè porte més és millor, ha d’estar ben posada i ben col·locada. Es tracta de fer un plat meravellós on la magrana estiga present i digues demà m’ho tornaré a menjar. Crec que hi ha un just guanyador”.
Francisco Oliva va assenyalar sobre el concurs que “s’ha consolidat i la nostra intenció és que cada any vaja a més. La magrana és una fruita molt agraïda que ha d’estar en els millors restaurants de tota Espanya”.
Pel que fa al plat guanyador, David Morillas va indicar que “em vaig decantar per unes postres perquè m’agrada molt la pastisseria, perquè vaig veure que en anteriors edicions no era el que més es presentava en aquest concurs”.