Alumnes de l’IES La Foia presenten treballs a l’alcalde i a la regidora d’Educació

Alumnes de l’IES La Foia presenten treballs a l’alcalde i a la regidora d’Educació

Aquestes activitats s’han dut a terme per a treballar la convivència i l’educació

 

Alumnes i professors de l’IES La Foia han presentat a l’alcalde, Carlos González, i a la regidora d’Educació, Patrícia Macià, alguns dels treballs realitzats en el marc del projecte pedagògic del centre, com el PIIE Hamelín o el Projecte d’aprenentatge-servei d’ajuda al Sàhara, així com altres activitats que s’han dut a terme per a treballar la convivència i l’educació.

L’alcalde i la regidora van ser rebuts per la directora del centre, Asunción Tormo, i altres responsables de l’institut, amb els quals van mantenir una reunió abans de l’exposició dels treballs en el saló d’actes per part dels alumnes, dirigits pel cap d’estudis, Raúl Aráez. El centre compta amb 520 alumnes.

Activitats i enllaços:

 

  • Pajarita, cuentame. Llibre de contes il·lustrats realitzat per alumnat de 2º ESO en coordinació amb el CEIP Castillo Qadrit (CadreteZaragoza) i l’IES Carrús (Elx). L’Excm. Ajuntament d’Elx va col·laborar de forma econòmica amb la impressió del llibre.
    https://elrincondepatronio.wordpress.com/2017/11/19/pajarita-cuentame/
  • Ciudad de Hamelín. Primera activitat que va posar en marxa el projecte Hamelín per a treballar l’educació en valors i la inclusió en el centre.
    https://elrincondepatronio.wordpress.com/2015/04/12/punto-de-partida-proyecto-hamelin/
  • Pajaritas literarias. Primera activitat realitzada per a treballar la transició de Primària a Secundària i que va marcar una línia de treball que segueix fins a l’actualitat.
    https://elrincondepatronio.wordpress.com/2016/04/20/pajaritas-literarias/
  • Capitol primer. Joc en el qual obres literàries i jocs de caràcter popular es fusionen per a celebrar el dia del llibre al mateix temps que facilita el contacte entre alumnat de 6° de Primària i 1° ESO
    https://elrincondepatronio.wordpress.com/2017/03/28/capitulo-primero/
  • De primer, sopa de lletres. Activitat que en l’actualitat l’alumnat de 1° ESO realitza de forma voluntària en el pati dels dimecres amb la finalitat de tenir-ho tot a punt per a portar-ho als col·legis de Primària, el 24 d’abril, i convertir-se en monitors d’una sèrie de jocs de lògica i enginy.
  • Contra la violència de gènere: “Tu tens la clau”, “Aïllades”, “El vol de les papallones”. Mostra d’activitats realitzades en els últims cursos en les quals va participar tot el centre i mitjançant les quals es va denunciar la violència de gènere.
    https://elrincondepatronio.wordpress.com/2015/11/22/barba-azul-la-llave-de-la-felicidad/https://elrincondepatronio.wordpress.com/2017/11/24/el-vuelo-de-las-mariposas/
  • Embullats en valors. Presentació de les xarxes socials amb un ús en positiu en el qual solament tenen cabudes notícies en les quals el nostre alumnat és protagonista i amb les quals es pretén motivar i alçar la seua autoestima.
  • Convivència. Presentació per part de l’equip d’alumnes mediadors de les diferents actuacions que s’estan realitzant en matèria de convivència en el centre: “Dijous de mediació”, “Alumnes d’acolliment”, “Resolució de conflictes”, “Trobades TEI“.
  • Patis lúdics. Mostra de les diferents activitats realitzades en els esbarjos amb la finalitat de millorar la convivència i crear un espai agradable en el qual es reduïsca el nombre de conflictes: “Radie la Foia”, “Taller de manga”, “Campionats d’escacs”…nredados en valores. Presentación de las redes sociales con un uso en positivo en el que solo tienen cabida noticias en las que nuestro alumnado es protagonista y con las que se pretende motivar y alzar su autoestima.