La Junta de Govern Local aprova la modificació estructural del Pla General d’Ordenació Urbana per a continuar amb el projecte.
Aprovada una petició de subvenció al SERVEF per a contractar a 115 joves amb perfil tècnic durant 12 mesos
Els veïns ja poden presentar propostes per a jornades o activitats en quedar aprovades les bases amb una subvenció de 21.500 euros
L’equip de Govern de l’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte de modificació estructural del Pla General que permet donar un impuls al projecte d’ampliació del Parc Empresarial de Torrellano en prop de 600.000 metres quadrats, segons ha explicat la portaveu del Govern, Patrícia Macià.
La portaveu ha fet un repàs del procés administratiu que porta aquest projecte i ha assenyalat que “l’empresa municipal PIMESA va presentar el passat 28 de juliol de 2016 davant l’Ajuntament una proposta d’ampliació d’Elx Parc Empresarial que contenia un document d’avanç del planejament i document inicial estratègic. Aquesta documentació va ser remesa a la Conselleria corresponent i l’1 de desembre de 2016 va ser emés l’oportú document d’abast d’estudi ambiental i territorial estratègic de la modificació puntual d’aquesta ampliació”.
“A la vista del document d’abast, la junta de Govern local va encarregar a PIMESA la redacció dels documents necessaris per a tramitar la citada ampliació. El 15 de març d’enguany PIMESA va presentar la proposta de modificació estructural del Pla General i la del pla d’ordenació, documentació relativa a l’estudi ambiental, territorial i estratègic, estudi de mobilitat, estudi de patrimoni cultural, acústic i d’inundabilitat, a més de l’estudi de paisatge i la resta d’informes exigits. Aquest procés va sintetitzar Macià, “suposa un pas més per a modificar el Pla General i continuar amb l’ampliació del Parc Empresarial”.
Banda de música
La junta també ha adjudicat dos habitatges per a persones amb discapacitat funcional en el barri de Sant Antoni, amb garatge i per valor de quasi 68.000 euros cadascuna, que no havien rebut cap petició per part dels veïns i prèvia autorització de la delegació territorial d’Habitatge per a comercialitzar-les de forma lliure.
Així mateix, s’ha adjudicat el contracte per a la prestació del servei de banda de música amb la finalitat de realitzar concerts i actuacions en actes oficials i socials de la ciutat. Solament es va presentar l’oferta de l’Associació Banda Simfònica d’Elx, que és la que en l’actualitat presta el servei. Es tracta d’un contracte de 75.000 euros per dos anys prorrogables a un més. Dins de les millores que presenta aquesta associació figura un curs de manteniment i reparació d’instruments per als alumnes que estiguen en formació.
També s’ha adjudicat el contracte de subministrament, instal·lació, configuració, posada a punt i manteniment d’un nou sistema informàtic per a l’Ajuntament d’Elx. L’empresa adjudicatària ha sigut Alfatec Sistemes, l’única que s’ha presentat, i el contracte ascendeix a 179.080 euros.
D’altra banda, s’ha adjudicat la prestació del servei de recollida, custòdia i manteniment d’animals a Elx a la Societat Protectora d’Animals i Plantes d’Alacant, l’única oferta, per un valor de 75.020 durant dos anys, prorrogable altres dos.
Una altra de les adjudicacions ha sigut la de configuració i posada en marxa del sistema d’administració electrònica, al que es van presentar cinc ofertes, a T-Systems ITC Iberia, SAU. Es tracta d’un contracte de 557.810 euros.
Concurs literari
La junta ha aprovat el conveni de col·laboració amb l’associació cultural Escriptors en la seua Tinta per a realitzar el concurs literari Manuel Vicente Segarra. Es tracta d’un premi de 2.000 euros, de temàtica lliure. Les persones que vulguen presentar els seus escrits han de tenir en compte que el termini acaba el 5 d’abril i que s’ha fixat un màxim de cinc folis.
En un altre capítol, s’ha lliurat la quantitat de 15.000 euros per a projectes de cooperació dins del conveni que l’Ajuntament té amb el Fondo Valencià per la Solidaritat.
115 contractacions
En l’àrea de Promoció Econòmica s’ha aprovat sol·licitar al SERVEF una subvenció d’1.879.000 euros per a un programa d’incentius de contractació de persones joves en el marc del sistema nacional de garantia juvenil per a 2018. Són 115 contractacions de perfils tècnics a jornada completa durant 12 mesos amb un cost de 2.779.518 euros.
En l’apartat de Festes, s’han aprovat convenis amb l’Associació de Belenistas (7.000 euros); Pobladors (7.700 euros) i Societat Vinguda de la Verge (8.000 euros). Els tres convenis mantenen la mateixa quantitat que l’any passat.
Subvencions a associacions veïnals
La Junta de Govern Local ha aprovat les bases per a les subvencions a les associacions veïnals. El pressupost és de 21.500 euros, segons va explicar el portaveu adjunt, Antonio García. El màxim per cada associació és de 2.000 euros i del total del pressupost 10.000 euros són per a jornades de convivència veïnal i 11.500 per a la resta de projectes i activitats com a cursos, tallers, conferències, debats o taules redones. Des del moment en què s’aproven aquestes bases ja es poden presentar propostes.
L’equip de Govern també ha aprovat l’adhesió de l’Ajuntament a l’Hora del Planeta 2018, sumant-se d’aquesta forma a la lluita contra el canvi climàtic. El pròxim dia 24, entre les huit i mitja i les nou i mitja de la nit, s’apagaran les llums d’edificis emblemàtics, en el cas d’Elx la façana de l’Ajuntament, el Palau d’Altamira, el Molí del Real i la Torre de Vaïllo. El lema d’enguany és “Connecta’t i apaga la llum”.
García també ha informat que s’ha aprovat un conveni per valor de 3.500 euros amb l’organització agrària Unió de Llauradors i Ramaders d’Elx. La Unió està molt implicada en la Fireta, la promoció de productes del Camp d’Elx o el projecte de Carrissals.
Fora de l’ordre del dia, en el marc del projecte Elx Cabdal Verd Europea 2030 i per a la seua carta de presentació, s’ha aprovat la creació d’un quadre d’indicadors d’avaluació de les polítiques mediambientals amb la finalitat de tenir un dibuix de l’evolució dels indicadors en tots els departaments municipals implicats en aquest projecte, va explicar el portaveu adjunt.
La junta també ha aprovat una moció d’adhesió de l’Ajuntament a les aportacions que presenta l’Associació de Persones Sordes d’Elx i Baix Vinalopó, APSOELX, al Projecte de Reial decret pel qual s’aprova el reglament de les condicions d’utilització de la llengua de signes espanyola i els mitjans de suport a la comunicació oral per a les persones sordes, amb discapacitat auditiva i sordcegues“, segons va explicar Patrícia Macià.
Sol·licitud d’informació
En precs i preguntes, Compromís ha demanat conéixer si l’Ajuntament ha rebut informes d’algun organisme públic sobre si el projecte del Mercat Central afecta a algun dels patrimonis de la Humanitat o a la Séquia Major.