La ITB és l’esdeveniment turístic més important de quants se celebren a Europa i uns dels més importants del món des del punt de vista de l’afluència de professionals
Visitelche participa de nou en la ITB de Berlín, The World´s Leading Travel Trade Xou, la fira turística més important que se celebra a Alemanya i una de les tres més importants d’Europa, juntament amb la de FITUR a Madrid i la World Travel Market de Londres.
La ITB, que té lloc en el recinte firal “Messe Berlín” de la capital alemanya, és l’esdeveniment turístic més important de quants se celebren a Europa i uns dels més importants del món des del punt de vista de l’afluència de professionals, ja que es donen cita els agents i operadors més rellevants del sector.
En aquesta, la seua 52 edició, s’espera incrementar les xifres del passat any en el qual es van donar cita uns 110.000 visitants professionals i 50.000 visitants particulars. Per a això, compta amb la participació de professionals de més de 180 països i 10.000 expositors repartits en una superfície de 160.000 m².
En aquesta ocasió Visitelche va participar en l’estand de Turespaña que engloba tota l’oferta espanyola i en concret en la part destinada a la Comunitat Valenciana i la Costa Blanca. Durant les jornades de la fira es va mostrar l’oferta turística de la ciutat amb especial atenció als segments més atractius pels turistes alemanys com són l’oferta cultural, patrimonial i gastronòmica, compres, espais naturals i platges.
El “sol i platja” segueix sent el principal reclam per a la majoria dels turistes alemanys i centreeuropeus que visiten el nostre país, però cada vegada més la demanda es va decantant per la combinació de viatges “multiproduct“, en detriment dels viatges amb una única motivació. El turisme urbà “city break”, les activitats de turisme actiu, el turisme rural i la gastronomia comencen a tenir un protagonisme major. Sens dubte una segmentació de productes on Elx té molt a oferir. A més aquesta nova tendència ajuda a desestacionalitzar la demanda que per al mercat alemany tradicionalment ha estat molt concentrada en l’època estival quasi amb un 50% de les visites, estenent ara aquesta a mesos de primavera i tardor en percentatges ja per damunt del 25%.
Espanya continua sent la primera destinació internacional per als alemanys, amb una quota del 14,2% en 2017, un 3,6% més que fa 10 anys, i és també la que més ha crescut en l’última dècada, és la Comunitat Valenciana la seua cinquena destinació i tercer en la península amb xifres també en augment tant en nombre de turistes i pernoctacions com en volum de despesa.
En l’actualitat, quatre aerolínies operen vols regulars que sumen un total de 14 connexions directes entre les principals capitals alemanyes i l’aeroport Alacant-Elx.
En 2017, el percentatge de visitants alemanys que van passar per l’Oficina de Turisme d’Elx va ser proper al 5%. Aquest mateix percentatge coincideix en les visites i interaccions del públic alemany en el portal web de la nostra destinació. En termes generals, el mercat alemany representa el tercer en l’àmbit internacional després de França i Regne Unit.