L’Ajuntament reivindica el paper de la dona en l’esport

L’Ajuntament reivindica el paper de la dona en l’esport

Les regidories d’Igualtat i Comunicació posen en marxa una campanya que denuncia la invisibilitat de les esportistes i dels seus èxits en els mitjans de comunicació

 

La regidora d’Igualtat, Teresa Maciá, ha presentat la “Campanya per la Igualtat de la dona en l’esport” impulsada per la seua regidoria en col·laboració amb els departaments de Comunicació i Esports. Al costat de la regidora han estat el responsable de Comunicació de l’Ajuntament, Jorge Villar, i les esportistes d’alguns equips il·licitans femenins que estan en l’elit, Mireia Guilabert (CV Elx-Viziusport), Marta Zaragoza (CF Elx) i Perrine Bertrand (Elx Mustang d’handbol). Totes elles han coincidit que, a pesar que els mitjans locals cada vegada els presten més atenció, la diferència amb l’esport masculí és desproporcionada i aquesta escassa visibilitat els fa tindre més dificultats a l’hora de trobar patrocinadors amb els quals afrontar la temporada.

Tal com ha indicat Teresa Maciá, “l’esport continua sent un àmbit tradicionalment masculí, en el qual es manifesten les desigualtats de gènere existents en altres àmbits de la societat. Per això, ens hem marcat com a objectiu treballar per a eliminar les barreres i estereotips entre els denominats esport masculí i femení. I és per això que hem volgut llançar aquesta “Campanya per la Igualtat de la Dona en l’Esport”.

Aquesta campanya se centra especialment en la baixíssima visibilitat que els mitjans de comunicació, en general, donen a l’esport femení, a la pràctica i als èxits de les dones esportistes.

“Els mitjans de comunicació nacionals destinen només un 5 % de la informació esportiva a parlar dels assoliments de les dones. Per això hem realitzat aquesta acció per a sensibilitzar els mitjans, però també a tota la ciutadania en general d’aquesta lamentable situació”, ha apuntat Maciá.

Tal com ha indicat Jorge Villar “la invisibilitat de les dones és evident amb només un 5 % de presència en els espais esportius, quan en canvi, fins i tot s’inverteix part de l’espai a parlar de coses que ni tan sols són d’esports, com és el cas de les núvies d’alguns esportistes o de com vesteixen alguns futbolistes, i s’impedeix així parlar d’èxits esportius de dones com els aconseguits”.

Aquesta acció que s’ha llançat amb alguns dels mitjans de comunicació de la ciutat, es completarà prolongant la campanya per mitjà d’execucions gràfiques que reflecteixen el quasi inexistent espai que dediquen els mitjans als esports femenins. A través de mupis, tanques publicitàries, autobusos, premsa, etc. es reservarà el 5 % de la superfície de l’anunci a la foto d’una esportista, mentre que la resta es queda en blanc, amb la frase “Els mitjans de comunicació dediquen tan sols el 5 % de la seua agenda a l’esport femení. Exactament el mateix que aquest anunci”.

Altres accions

Des de la Regidoria d’Igualtat, a través de Casa de la Dóna, ja s’han desenvolupat a més altres accions de promoció de la igualtat en l’esport, com ha sigut el cas de les pancartes al·lusives a més esport més igualtat, que s’han exhibit en els partits decisius desenvolupats en el nostre municipi dels clubs de Voleibol i Handbol.

També s’han planificat una sèrie d’activitats, conjuntament amb la Regidoria d’Esports:

– Formació en igualtat a les persones treballadores de la Regidoria d’Esports.

– Formació en igualtat a les persones dirigents dels diferents clubs.

– Dedicar la Gala de l’Esport, prevista per al 29 de juny, a la Igualtat en l’esport.

– Es realitzarà un vídeo de dones esportistes il·licitanes de totes les èpoques.

– Es realitzarà la Marxa per Tu, prevista per a la vesprada del 29 de juny, prèvia a la Gala de l’Esport, recuperant el sentit d’aquesta marxa de promoció de l’esport femení, amb una exhibició de tot l’esport femení existent en aquests moments en el municipi, amb participació de xiques de totes les edats i de tots els esports.

– Col·locació en els pavellons d’esports de pancartes al·lusives +Esport+Igualtat, amb el logo de la Casa de la Dona, amb la finalitat que totes les persones que practiquen esport vegen el missatge.