La música protagonista d’Elx Cultura aquesta setmana amb grans actuacions que faran vibrar el palmerar il·licità
I Want O Back en el Gran teatre, La Reserva i teatre familiar a La Llotja, Batalla de Galls i la Mostra de Cinema Jove en L’Escorxador, Love of Lesbian, Elefantes, Atientas, Polos Opuestos i Women Beat en l’Elx Live Music, Fe de Etarras i Tadeo Jones 2 en l’Odeon, la programació dels barris i pedanies i exposicions a Elx Cultura en aquesta setmana.
El palmerar il·licità vibrarà amb la gran quantitat de música que arriba aquesta setmana a la ciutat. En primer lloc, el Gran Teatre rep el musical I Want O Back en memòria del Rei del Pop, Michael Jackson. Es tracta de l’homenatge definitiu a l’enyorat ídol mundial i s’ha creat per a convertir-se en el punt de trobada demandada per la seua legió de seguidors a Espanya. L’espectacle compta amb una impressionant banda en directe que reprodueix amb increïble fidelitat el repertori de l’artista i amb un espectacular cos de ball, encapçalat per SacMJJ, considerat com un dels millors impersonators de Michael Jackson en el món, s’ofereix un complet recorregut de quasi dues hores de durada pels èxits que van forjar la seua llegenda i que li van consagrar com el definitiu Rei del Pop i l’artista amb més discos venuts de la història. Les entrades, des de 22 euros, es poden adquirir en les taquilles del teatre i en Instanticket. El musical compta amb quatre passades, divendres a les 21.00 hores, dissabte a les 18.00 i 22.00 h i diumenge a les 18.00 h.
Pel que fa a la música, la programació continua en la sala cultural La Llotja amb el concert del gran grup de rock il·licità La Reserva, dissabte, a les 21.30 h. En el concert es farà un repàs pel repertori clàssic de la banda i s’inclourà també algun tema inèdit. Les entrades, de 10 euros, inclouen un CD i estan disponibles en Instanticket, Gran Teatre i en la sala abans del concert. A més, a La Llotja hi haurà teatre de titelles per al públic infantil en funcions concertades amb centres escolars i obertes al públic divendres, a les 18.30 hores. Les entrades s’han de reservar fins dijous al migdia en el correu electrònic titeres@lacarretateatro.com i tenen un preu de 6 euros.
Per part seua, L’Escorxador compta amb la segona edició de Battle Blue, una batalla de galls que tindrà lloc dissabte, 12 de maig, en la terrassa de L’Escorxador, des de les 19.00 h i en la qual participen 16 rapers del municipi d’Elx i voltants. L’entrada a aquest esdeveniment és gratuïta i està limitada a l’aforament del recinte. A més, en el centre cultural es projecten aquesta setmana, a les 21.00 h, els curtmetratges de la 21 edició de la Mostra de Cinema Jove. La clausura serà dissabte, 12 de maig, a les 21.30 h amb la presència de Juanjo Giménez, director de Timecode, el curtmetratge guanyador del Goya al millor curtmetratge 2016, guanyador de la Palma d’Or de Cannes i nominat a l’Oscar al millor curtmetratge 2017. L’entrada és gratuïta limitada a l’aforament de l’Espai Escènic.
Les actuacions musicals a Elx culminen amb el segon dia de concerts de l’Elx Live Music Festival 2018, dissabte, des de les 18.00 h. Aquest festival rep les actuacions dels grans grups Elefantes i Love of Lesbian. La música es complementa amb l’actuació de les djs Women Beat i els dos grups guanyadors del concurs de bandes, Atientas i Polos Opuestos entrades es poden comprar en les taquilles del Gran Teatre i en Wegow.
D’altra banda, els cinemes Odeon Elx projecten, des de dimecres fins diumenge, la pel·lícula espanyola Fe de etarras que narra com un peculiar comando d’ETA s’atrinxera en un pis a l’espera de rebre una telefonada. Mentrestant, la selecció espanyola de futbol va avançant triomfalment en el Mundial de Sud-àfrica i tothom ho celebra al seu al voltant…. Les passades són a les 17.30, 20.00 i 22.30 h cada dia, la primera passada de dijous serà la sessió baby i les dues segones passades d’aquest dia en versió original subtitulada al castellà. A més, les sales projecten dissabte i diumenge, a les 17.30 i 20.00 h, la pel·lícula infantil Tadeo Jones 2, on Tadeo Jones viatja a Las Vegas per a assistir a la presentació del descobriment de Sara Lavroff: el papir que demostra l’existència del Collaret de Mides, el Rei que convertia en or tot allò que tocava.
La programació per al públic familiar d’aquesta setmana es complementa amb les actuacions gratuïtes dels barris i les pedanies del dissabte, que compten amb l’espectacle infantil Cuento contado, cuento pintado de Marisela Romero i Dulce Quesada, en el centre social d’Algoda, a les 18.00 h i amb el concert de rock infantil de Gatetemon en els Dissabtes Divertits de la Glorieta, també a les 18.00 h. Altres esdeveniments d’entrada gratuïta que se celebren en la ciutat són la presentació del llibre Banderas dobladas, dimarts en Les Clarisses i dissabte, a la 12.00 h, en la plaça d’Altabix, amb el concert de Saxo del Conservatori.
Quant a les exposicions d’entrada gratuïta, dijous, 10 de maig, l’alcalde d’Elx, Carlos González Serna, inaugura, a les 18.30 hores, la mostra “40 Aniversari d’AICE” en l’Antiga Llotja Medieval de la plaça de Baix. Aquesta exposició es podrà visitar fins al 30 de juny, de dimarts a dissabte, de 10.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 18.00 i de 10.00 a 14.00 hores, els diumenges i festius. En l’Escorxador, de dimarts a divendres, de 17.00 a 20.30 hores; dissabtes, de 10.00 a 14.00 i de 17.00 a 20.30 hores; i de 10.00 a 14.00 hores, els diumenges i festius, es pot visitar “M’agrada que ho vegueres”, des del 8 fins al 19 de maig. I en la sala d’exposicions del MAHE, fins a l’1 de juliol, de dilluns a dissabte, de 10.00 a 18.00 i de 10.00 a 15.00 hores, els diumenges i festius, “Prehistòria i còmic”.