La campanya va ser premiada en la categoria més disputada, Campanya Integral, competint amb grans anunciants en l’àmbit nacional com l’Obra Social de La Caixa, Ecoembes, BBVA, Educo o Greenpeace
La gala de lliurament de guardons de l’EducaFestival es va celebrar en Caixa Forum de Madrid dimarts 12 de juny. El premi va ser recollit pel director de comunicació de l’Ajuntament d’Elx, Jorge Villar.
“Silenci Incòmode” és una campanya de les regidories de Benestar Social i de Comunicació, realitzada per l’agència il·licitana Yerno, que tracta de conscienciar sobre el drama humà darrere de la necessitat d’un habitatge digne, explicant la iniciativa de l’Ajuntament de crear una borsa solidària d’habitatges.
La campanya també va ser premiada recentment en l’edició 2018 dels premis Alce d’Alacant en la categoria Branded content.
Educafestival tracta de sensibilitzar sobre la responsabilitat de cadascun dels anunciants com a agents influents en la societat i en la capacitat de la seua comunicació per educar i així canviar hàbits i actituds en la seua audiència. Tracta de professionalitzar i estimular el sector de la comunicació i el màrqueting educatiu per aconseguir una evolució cap a una disciplina més creativa, responsable i eficient.
A més, en un entorn cada vegada més complex i difícil d’atreure el públic, Educafestival vol premiar totes aquelles estratègies de comunicació que de forma creativa ho van aconseguir eficientment al costat de les millors pràctiques del sector.