L’alcalde, Carlos González, i el regidor de Medi Ambient, Antonio García, participen en una reunió en l’Ajuntament d’Elda convocada pel secretari autonòmic de Medi Ambient per a solucionar els problemes del riu
L’Ajuntament d’Elx advoca per l’elaboració d’un Pla Director per a la recuperació ambiental del Vinalopó, segons han expressat aquest matí l’alcalde de la ciutat, Carlos González, i el regidor de Medi ambient, Antonio García, que han participat al costat de representants d’una quinzena d’ajuntaments de la conca i de l’Observatori del Vinalopó, a més del secretari autonòmic de Medi Ambient, Fran Quesada, en una reunió en el Saló de Plens de l’Ajuntament d’Elda per a abordar la solució als problemes del riu.
“Des de l’Ajuntament d’Elx donem suport a la iniciativa que impulsa el secretari autonòmic de Medi Ambient i Canvi Climàtic, Fran Quesada, de treballar per la recuperació ambiental del Vinalopó”, assenyala Carlos González.
“Considerem necessari començar, com s’ha proposat, amb un procés participatiu que servisca per a establir quines són les expectatives que té cada municipi sobre aquesta recuperació ambiental, però al final l’objectiu ha de ser l’elaboració d’un Pla Director que possibilite la rehabilitació integral del Vinalopó i, en aquest sentit, en l’Ajuntament d’Elx estem convençuts que és fonamental aquest pla per a resoldre els problemes que el riu té al seu pas pel nostre terme municipal”, manifesta l’alcalde il·licità.
Per la seua banda, Antonio García ha assenyalat que “la reunió de hui ha sigut una primera presa de contacte entre ajuntaments, Conselleria i Observatori del Vinalopó per a iniciar els treballs que ens portaran fins a aquest Pla Director l’objectiu del qual és la recuperació ambiental del riu. El nostre municipi està molt interessat en aquest projecte, de vital importància, i la nostra presència serà fonamental perquè suposa una oportunitat idònia per a solucionar els problemes d’aquest riu tan amenaçat pel seu entorn, sobretot l’humà”.
A més dels ajuntaments d’Elx i Elda, han estat representats els d’Asp, Biar, Montfort, Banyeres de Mariola, Beneixama, Bocairent, Petrer, Santa Pola, Novelda, Monòver, Camp de Mirra, Villena, Sax i la Canyada.