El Jurat dels premis del XXVI Certamen Escolar de Narrativa Curta en Valencià “Ajuntament d’Elx”, format per Sandra Montserrat Buendia, Encarnació Ibarra Martínez, Gaspar Noguera Pérez i Miquel Àngel Pérez Alemañ, acorda, per unanimitat, de concedir els següents premis.
SECCIÓ A
- Primer Premi, a l’obra presentada sota el títol“RESPECTEM ELS GUSTOS DE CADASCÚ”, de Paula Carpena Quiles, del CP El Palmerar d’Elx.
- Segon Premi, a l’obra presentada sota el títol“SENSE INTERNET”, de Noel Amorós Martín, del CP Princesa d’Astúries d’Elx.
- Tercer Premi, a l’obra presentada sota el títol“UN MONSTRE EN L’ARMARI”, d’Unax Muñoz Beugniez, del CP Miguel de Cervantes d’Elx.
SECCIÓ B
- Primer Premi, a l’obra presentada sota el títol “VIATJAR SENSE PASSAPORT”, de Marcos Valbuena Belmonte, del CP Princesa d’Astúries d’Elx.
- Segon Premi, a l’obra presentada sota el títol “LA PAU I L’AMISTAT”, de Laura Blánquez Macià, del CP Miguel de Cervantes d’Elx.
- Tercer Premi, a l’obra presentada sota el títol “EL QUE DE VERITAT IMPORTA”, de Bruno Picó Bruno, del CP Princesa d’Astúries d’Elx.
SECCIÓ C
- Primer Premi, a l’obra presentada sota el títol“LA FÓRMULA DE KATHERINE”,de Luis Tebar García, de l’IES la Torre del Pla (Torrellano) d’Elx.
- Segon Premi, a l’obra presentada sota el títol “RETRAT D’UNA SIRENA”, d’Ainhoa Paniagua Mercado, de l’IES Misteri d’Elx.
- Tercer Premi, a l’obra presentada sota el títol “GUIX”, d’Alejandro Herrero Ruiz, de l’IES Misteri d’Elx.
SECCIÓ D
- Primer Premi, a l’obra presentada sota el títol“CARTES A LA MEUA ESTIMADA PRINCESA”, d’Aitana Cervantes Quesada, de l’IES Sixto Marco d’Elx.
- Segon Premi, a l’obra presentada sota el títol“L’HABITACIÓ”, de Mariam Parreño Molina, de l’IES Sixto Marco d’Elx.
- Tercer Premi, a l’obra presentada sota el títol“SÓC ART”, de Nàdia Victòria García Beckhatir, de l’IES Gaietà Sempere d’Elx.
Aquest Jurat també concedix un regal de reconeixement a les autores i als autors dels originals que han ocupat del quart al desé lloc de cada secció.
A més a més, aquest Jurat vol fer constar les següents consideracions:
En els originals de les seccions A i B cal destacar, d’una banda, que són ben presents els relats de ficció i misteri; i, d’altra banda, que són protagonistes principals els animals. A més, hi ha relats d’una gran originalitat, tant en el contingut com en l’estil.
Pel que fa a les seccions C i D, l’alumnat presenta als seus relats una varietat de temes com els habituals de fantasia, art, amor, viatges i aventures; però també hi apareixen temes recurrents com l’assetjament escolar i les possibles solucions, la protecció del planeta i del nostre entorn, i destaca especialment la qüestió relativa a les relacions socials entre la gent jove i les diferències intergeneracionals en un món on cada vegada es fa més present la tecnologia en les nostres vides. També hi ha originals en què destaca un to humorístic i irònic que denota la creativitat dels nostres escolars.