El reg de socors del Xúquer permetrà garantir les collites de cítrics i hortalisses de 500 hectàrees a Elx

El reg de socors del Xúquer permetrà garantir les collites de cítrics i hortalisses de 500 hectàrees a Elx

L’alcalde, Carlos González, el regidor d’Aigües, Antonio García, i el president de la SAT San Enrique, Ángel Urbina, visiten l’embassament que rep els primers cabals per als regants il·licitans

 

“Em sent molt emparat per l’Ajuntament d’Elx i pel nostre alcalde i molt agraït a la Generalitat perquè podem mantenir els cultius”, diu el portaveu dels agricultors

 

L’aigua del reg de socors de 6,3 hectòmetres cúbics del Transvasament Xúquer-Vinalopó que ha començat a arribar a Elx permetrà garantir les collites de 500 hectàrees de cítrics i hortalisses d’hivern, a més de la producció d’hivernacles, a 600 agricultors de la Societat Agrària de Transformació (SAT) San Enrique en Penya de les Àguiles, Pla de Sant Josep i Carrús.

L’alcalde d’Elx, Carlos González; el president de la SAT i portaveu dels usuaris del Transvasament, Ángel Urbina; el regidor d’Aigua i Medi ambient, Antonio García; i el vicepresident de la societat, Primitivo Lozano, a més d’altres membres d’aquesta, van visitar l’embassament al qual han començat a entrar els 700.000 metres cúbics que corresponen al Camp d’Elx i que també arribaran a l’embassament José Ramón García Antón.

Ángel Urbina va destacar que “el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet un treball notable per a aconseguir aquest reg de socors. Jo em sent molt emparat per l’Ajuntament d’Elx i pel nostre alcalde i molt agraït a la Generalitat Valenciana perquè, per fi, els regants de San Enrique podem mantenir els cultius dels cítrics que tenim i donar una bona notícia als cultivadors d’hortalisses, dir-los que poden plantar carxofes i seguir produint els aliments que la societat ens demana”.

Urbina també va assenyalar que “com a portaveu de la Junta Central d’Usuaris ens queda un conveni molt important que hem de tancar abans del 31 de desembre i espere, per descomptat, que tant l’alcalde d’Elx com la Generalitat ens donen suport per a poder donar una solució definitiva al tema del Xúquer-Vinalopó”.

Paper determinant de la Generalitat

“És un dia de satisfacció, un dia important per al Camp d’Elx. Després d’haver passat unes setmanes d’incertesa, per fi s’ha concretat aquest reg de socors, que arriba en un moment importantíssim per a contribuir a salvar tant els cítrics com les hortalisses d’hivern. El paper que ha jugat la Generalitat Valenciana ha sigut determinant per a aconseguir aquests 6,3 hectòmetres cúbics per a la província d’Alacant, dels quals 700.000 venen al Camp d’Elx. Crec que el president de la Generalitat ha jugat un paper molt important en intervenir entre els ministeris d’Economia i d’Agricultura i en aportar una quantitat propera als 700.000 euros que ha possibilitat que es formalitze aquest acord”, va assenyalar Carlos González.

“Aquesta setmana he tingut l’oportunitat de parlar diverses vegades amb el president de la Generalitat i de recordar-li la importància que per al Camp d’Elx té el transvasament Xúquer-Vinalopó, que poguera arribar aquest reg de socors. Finalment, veiem amb satisfacció com s’ha pogut salvar aquesta situació tan complexa”, va agregar l’alcalde.

“Tot el nostre suport al conveni”

“Vull fer una valoració molt positiva de l’aportació de 20 hectòmetres cúbics més, importantíssima per al sud de la província d’Alacant i per al Camp d’Elx. Veiem amb satisfacció com a poc a poc es van resolent les necessitats d’aigua a la nostra terra, la qual cosa vol dir que tant el Govern Valencià com el d’Espanya estan donant resposta a les necessitats dels agricultors”, va precisar González.

Així mateix, pel que fa al conveni que està pendent de tancar amb el Govern per a donar estabilitat al regadiu procedent del transvasament Xúquer-Vinalopó, l’alcalde va assenyalar que “els regants tenen tot el suport de l’Ajuntament de la ciutat per a tancar-lo i aconseguir aigua de forma estable. Treballarem i a cooperarem tant amb els agricultors com amb la Generalitat Valenciana per a afavorir la signatura d’aquest conveni com més prompte millor”.

“Una aportació molt esperada”

Per la seua banda, el regidor d’Aigües va indicar que “estem molt contents que puguem veure aquesta aportació tan esperada durant les últimes setmanes i que permetrà que els agricultors il·licitans puguen seguir amb el seu treball i puguen donar-nos aquests productes tan bons als quals estem acostumats. Tot el nostre suport al transvasament perquè tinguem l’aigua tan necessària, fonamental per a aquest motor econòmic que és l’agricultura il·licitana”, va assenyalar Antonio García.