L’Ajuntament i l’empresa mixta Aigües d’Elx presenten la segona part d’una campanya que pretenen combatre aquest mal hàbit que suposa la despesa anual d’un milió d’euros a les arques municipals en desembussos
Un vídeo disruptiu per a conscienciar la ciutadania sobre la importància de no llançar tovalloletes al WC. Aquesta és la segona part de la campanya llançada per l’empresa mixta Aigües d’Elx i l’Ajuntament d’Elx i que té com a objectiu conscienciar la ciutadania per a corregir un comportament que incideix en la cura del clavegueram municipal i del Medi Ambient.
“És una campanya provocadora que pretén conscienciar. Mai podrem pal·liar certs problemes mediambientals sinó corregim els nostres comportaments. És un problema de tots”, ha explicat l’alcalde de la ciutat, Carlos González.
Segons ha exposat el primer regidor, a l’any, es llancen 500 tones de tovalloletes, o altres productes, que les depuradores no són capaces de desfer i que suposa la despesa de quasi un milió d’euros a les arques municipals en desembussos.
La campanya va començar el 5 de juny, que coincideix amb el Dia del Medi Ambient, i durant aquest temps s’ha difós per diferents places públiques dels barris cartells i un cub transparent amb un metre cúbic de toallitas per a visualitzar el problema mediambiental.
En els cartells de la campanya s’explica la diferència entre el paper higiènic i les tovalloletes humides. Mentre el primer es desfà en l’aigua i no genera problemes; les segones, per molt que en l’envàs pose que són d’un sol ús, embossen les depuradores i suposen un problema per al clavegueram.
Javier Prieto, gerent d’Aigües d’Elx, ha assenyalat que la campanya pretén tindre una part educativa per a conscienciar la ciutadania sobre que no es pot usar el WC com a paperera.
Per la seua part, Anonio García, regidor de Medi Ambient, ha explicat que s’ha volgut jugar també amb la campanya d’Elx Capital Verda Europea 2030. “En la campanya hem posat Elx 2130 per a conscienciar de la importància que té eradicar aquest problema durant la dècada vinent, ja que podria perjudicar la candidatura d’Elx”, ha assenyalat el regidor de Medi Ambient.
García ha assenyalat que aquest fet ha volgut provocar i que ha volgut captar l’atenció dels ciutadans. “Hem rebut molts missatges per dir-nos si ens havíem equivocat amb el número o si era una campanya de l’oposició”, ha explicat Antonio García.
El vídeo pot visualitzar-se a través del següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=jgiy3ekvtiw