Una ponència de Nacho Somalo tanca el II Programa de Digitalització del Petit Comerç en el qual han participat 19 establiments

Una ponència de Nacho Somalo tanca el II Programa de Digitalització del Petit Comerç en el qual han participat 19 establiments

Una ponència motivadora per part de Nacho Somalo, que tindrà lloc el pròxim 6 de setembre en el Centre de Congressos Ciutat d’Elx serà el colofó al programa de Digitalització del Petit Comerç que per segon any s’ha impulsat des de la Regidoria de Promoció Econòmica

 

Així ho ha explicat el regidor de l’àrea, Héctor Díez, qui ha recordat que Somalo és un referent en el sector del Màrqueting Digital i veterà de l’ecommerce a Espanya, amb quasi 30 anys d’experiència en aquesta activitat. Ha liderat projectes digitals com casadellibro.com, muchoviaje.com, L’armari de la tele… Actualment és coach i assessor en projectes de transformació digital, emprenedoria i ecommerce, especialment dedicat a Pimes, a través del seu projecte: Lonesome Digital.

“L’objectiu del projecte de Màrqueting Digital 2018 és ajudar a modernitzar el petit comerç d’Elx en l’àmbit tecnològic i a augmentar la seua competitivitat empresarial”, ha explicat Héctor Díez, qui ha afegit que la ponència de Somalo servirà com a esdeveniment de clausura en el qual es lliurarà als 19 beneficiaris la seua Auditoria personalitzada: una anàlisi completa sobre el seu negoci, amb accions recomanades i eines útils que els ajudaran a aconseguir els seus objectius.

La jornada tindrà lloc dijous que ve, 6 de setembre, en el Centre de Congressos “Ciutat d’Elx”, de 16 a 18 h. L’assistència és gratuïta, limitada a l’aforament. Per tant, és necessari registrar-se en el formulari que es troba en aquesta adreça: https://comercioselx.com/jornada-clausura-proyecto-2018/

L’Ajuntament d’Elx, des de la Regidoria de Promoció Econòmica, desenvolupa diversos projectes de suport al sector del petit comerç local. Es duen a terme activitats de promoció i dinamització comercial, en col·laboració amb les associacions dels diferents barris, així com projectes innovadors en matèria de modernització tecnològica. En 2017 per primera vegada, es posa en marxa el Projecte Pilot de Comerç Electrònic, que pretenia actualitzar tecnològicament xicotets comerços locals.

El servei va consistir a oferir als 18 primers comerciants la creació de la seua pròpia tenda en línia, mitjançant la plataforma Prestashop, l’assistència tècnica, assessorament i formació personalitzada, així com els costos d’allotjament i contractació del domini durant un any.

Atés el gran èxit i els satisfactoris resultats que se’n van obtenir, va decidir posar en marxa una segona edició, en 2018, per a la qual es compta amb l’ajuda de la Conselleria d’Economia Sostenible i Sectors Productius.

El projecte consisteix a oferir a 19 comerços associats una consultoria amb la qual dissenyar una estratègia personalitzada segons les seues necessitats, per a l’adaptació tecnològica del seu negoci, amb la intenció d’aprofitar els avantatges que internet ofereix per a millorar l’èxit de la seua empresa. Els serveis comprendrien des del disseny i programació de plataformes (Webs, Blogs, Tendes en línia…) fins al desenvolupament de tots els aspectes estratègics relacionats amb el Màrqueting en Internet.

Així mateix, es forma els comerciants perquè, una vegada finalitzat el període de durada del projecte, puguen aprendre a gestionar la seua presència en la xarxa de forma efectiva.