L’Ajuntament d’Elx, el primer de la Comunitat a signar un conveni amb la Sareb per al lloguer social d’habitatges

L’Ajuntament d’Elx, el primer de la Comunitat a signar un conveni amb la Sareb per al lloguer social d’habitatges

L’alcalde, Carlos González, destaca que aquest acord permetrà la incorporació de set unitats al parc municipal d’habitatges

L’Ajuntament d’Elx s’ha convertit en el primer de la Comunitat Valenciana a signar un conveni amb la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) per a la cessió d’habitatges dedicats a lloguer social. En concret, es tracta de la cessió de set habitatges que seran destinats a lloguers socials per a famílies i col·lectius en situació de vulnerabilitat.

El conveni ha sigut signat per l’alcalde de la ciutat, Carlos González Serna, i pel director de Responsabilitat Social Corporativa de Sareb, Gaspar González-Palenzuela.

“Agraïsc la presència ací dels responsables de la Sareb que han fet possible la signatura d’aquest conveni tan rellevant per a la ciutat perquè representa que puguem incorporar set habitatges al parc públic d’habitatges”, ha dit l’alcalde, qui ha afegit que “l’objectiu que perseguim és atendre les necessitats d’habitatge social que hi ha a la ciutat i és important destacar que aquest és el primer conveni d’aquesta naturalesa que la Sareb signa en un municipi de la Comunitat Valenciana i s’ha fet a instàncies nostres després d’un període de diàleg”.

El document estableix que l’Oficina Municipal de l’Habitatge Social es farà càrrec dels immobles cedits durant quatre anys i s’ocuparà de seleccionar els beneficiaris segons els criteris dels seus programes. Sareb i l’Ajuntament abonaran a parts iguals la inversió inicial necessària per a adequar els habitatges als requeriments d’habitabilitat. La companyia percebrà una contraprestació mensual de 125 euros per cada habitatge buit cedit i de 75 euros en el cas que l’habitatge estiga ja ocupat, ingressos amb els quals abonarà l’assegurança de danys i responsabilitat civil, així com les despeses de comunitat. Per la seua part, el consistori correrà amb les despeses de manteniment i gestió, així com les reparacions ordinàries.

Tal com ha explicat González-Palenzuela, “la Sareb compta des de 2013 amb un programa de cessió d’habitatges a Comunitats Autònomes i Ajuntaments en els quals hi ha compromesos 4.000 immobles. En l’actualitat, estan cedides un total de 2.369 habitatges en acords subscrits amb 10 Comunitats Autònomes i set Ajuntaments, entre ells Madrid i Barcelona. Amb el conveni signat amb l’Ajuntament d’Elx ja són quasi 6.000 les persones que es poden beneficiar dels plans de cessió d’habitatge en règim de lloguer assequible subscrits per la Sareb”.