Visitelx, en la seua estratègia de promoció de la ciutat i dels seus Patrimonis Mundials, ha organitzat juntament amb Turespaña i Turisme Comunitat Valenciana, un viatge de premsa en el qual participa un nodrit grup de periodistes francesos especialitzats en turisme, juntament amb una representant de l’Oficina de Turisme d’Espanya a París, que seran guiats i atesos per Visitelx i assistiran a la representació extraordinària del Misteri d’Elx d’aquest cap de setmana. Es tracta d’alguns dels mitjans més importants del segment cultural a França.
Donada la importància d’aquest esdeveniment, l’Oficina Espanyola de Turisme a París, ha col·laborat molt estretament amb Visitelx, no solament assumint el cost dels bitllets d’avió, sinó en la convocatòria a mitjans representatius entre els quals podem destacar:
Version Femina (Revista setmanal nacional – amb una audiència auditada de 7.369.000 persones).
Télérama (Revista setmanal nacional – amb una audiència auditada de 2.506.000 persones).
A més, participaran periodistes de pàgines web enfocades en el turisme i la cultura, com per exemple:
Culturemag.fr
Classtourisme.com
Easyvoyage.com
Voyager-magazine.fr
Durant la seua visita a la nostra ciutat, els periodistes podran conéixer la seua riquesa patrimonial, cultural i paisatgística: el centre urbà, el patrimoni històric i monumental, l’oferta museística, el Palmerar d’Elx, el Museu de la Festa, el Museu de Puçol, El Parc Natural del Fondo, les platges, el Camp d’Elx, els comerços de la ciutat i la gastronomia.
El turista francés que viatja a l’estranger tria destinacions culturals en funció de la seua qualitat/preu, organitza individualment els seus viatges a través d’internet, viatja a l’estiu (agost) o primavera (maig) durant les vacances escolars i té un creixent interés pels viatges curts a destinacions urbanes i culturals.
L’aeroport d’Alacant – Elx està molt ben connectat amb el país gal; cal destacar la nova connexió amb l’aeroport de Lió (Volotea), així com les connexions amb París: Orly (Vueling) (i Transavia els mesos de juliol i agost) i Beauvais (Ryan Air). A més, hi ha vol directe a diferents ciutats franceses: Nantes (Vueling i Volotea), Bordeus, Marsella, i Tolosa de Llenguadoc (Volotea).
En 2017, 12.120 francesos van passar per l’Oficina de Turisme, representant un 13,4% del total de visitants atesos, sent el principal comprat emissor internacional a la nostra ciutat. Així mateix, la web de Visitelx va rebre entorn de 14.000 visites des de França durant 2017.
A més, la campanya realitzada a França a través de Facebook amb motiu de la visita de la Escolania i el Cor Juvenil del Misteri d’Elx a Lió el passat 22 de setembre, va arribar a més de 260.000 persones durant el mes de setembre de 2018.