Benestar Social posa en marxa una oficina per a atendre les sol·licituds d’informació per a venda d’habitatges destinats a lloguer social

Benestar Social posa en marxa una oficina per a atendre les sol·licituds d’informació per a venda d’habitatges destinats a lloguer social

El servei estarà operatiu els dies 16, 19 i 21 de novembre al carrer Ànimes de 9 a 14.30 hores

 

La regidora de Benestar Social, Teresa Macià, ha presentat el nou servei de la regidoria: l’Oficina Municipal d’Habitatge Social (OMVS) que informarà i assessorarà els ciutadans propietaris d’habitatges a la ciutat d’Elx que desitgen participar en el concurs per a l’adquisició d’habitatges en municipis de la Comunitat Valenciana per a la seua incorporació al parc públic d’habitatge de la Generalitat.

“Durant aquests dies, hem rebut nombroses peticions d’informació per part d’usuaris que volen vendre la seua propietat perquè augmente el parc d’habitatges per a lloguer social a Elx”, ha assenyalat la regidora de Benestar Social.

Per això, els dies 16, 19 i 21 de novembre, en horari de 9 a 14.30 hores, informaran i assessoraran des del Servei de l’OMVS per a la realització dels tràmits pels ciutadans que vulguen vendre el seu habitatge. L’oficina està situada al carrer Ànimes s/n, on està situada la regidoria de Benestar Social.

Les persones interessades propietàries d’habitatges que complisquen amb els requisits estipulats en el plec de condicions que regeix el Concurs d’Adquisició d’habitatges en el podran concertar cita si telefonen a l’OMVS en el 966658248 o remeten un email a viviendasocial@elx.es.

Els habitatges que es proposen per a la seua adquisició han de formar part d’edificis amb tipologia plurifamiliar, que no estiguen fora d’ordenació i es troben situats en els municipis de la Comunitat Valenciana on major demanda d’habitatge social existeix i que es relacionen en l’Annex 8 del Plec de condicions. Aquest llistat de municipis també es pot consultar en la web www.comprahabitatge.gva.es

No s’admetran ofertes que continguen habitatges situats en municipis que no figuren en aquesta relació.

A més, els habitatges han de reunir els següents requisits:

  • Han de tindre almenys saló-menjador, cuina, un dormitori i un bany i complir amb les condicions d’habitabilitat i accessibilitat segons la normativa vigent.
  • Han de reunir les condicions òptimes o adequades per a ser ocupades immediatament després de la formalització de la seua adquisició, per la qual cosa han d’estar lliures d’estris i en condicions higièniques.
  • Han d’estar lliures de persones arrendatàries, ocupants i precaristes.
  • Han de disposar de cèdula d’habitabilitat, llicència d’ocupació, certificació energètica o l’alta de subministraments de llum i aigua (gas, si escau).
  • Han d’estar inscrites en el registre de la propietat a nom de la persona o empresa licitadora.
  • Han d’estar lliures de càrregues i gravàmens i en condicions jurídiques que permeten la seua immediata escripturació i inscripció en el registre de la propietat.
  • Han d’estar al corrent de pagament de les despeses de comunitat així com de l’impost sobre béns immobles.
  • Només es podran incloure garatge i traster si van vinculats registralment a l’habitatge (unitat indissociable).
  • L’edifici haurà de tindre una antiguitat màxima de 50 anys, i per a habitatges en altura hauran de tindre ascensor en ús.

El preu de l’adquisició es farà efectiu quan se signe l’escriptura pública de compravenda, mitjançant el lliurament de xec bancari.