El Centre de Congressos acull demà la ponència “Vitòria-Gasteiz, Ciutat verda per fora i verda per dins”
El polític mantindrà una reunió de treball amb l’alcalde i tècnics municipals el dijous per a aprofundir en els passos a seguir per a aconseguir aquesta distinció
El Centre de Congressos acull demà, a partir de les 20 hores, l’esdeveniment “Trobades sobre el Futur ELX2030. La Capital Verda Europea” en el qual el regidor de Medi Ambient de Vitòria-Gasteiz, Iñaki Prusilla, farà la ponència “Vitòria-Gasteiz, Ciutat verda per fora i verda per dins”.
Allí, el regidor vitorià exposarà l’estratègia seguida per l’Ajuntament de Vitòria per a convertir-se en l’única ciutat espanyola que ha aconseguit la capitalitat verda.
Ja el dijous, Prusilla celebrarà una reunió de treball a l’Ajuntament amb l’alcalde, membres de l’Equip de Govern i amb tècnics municipals per a aprofundir en les estratègies que ha de seguir Elx per a aconseguir convertir-se en Capital Verda en 2030.
Cal recordar que, l’any passat, l’alcalde d’Elx, Carlos González, i la regidora de Relacions Institucionals, Mireia Mollà, van viatjar a Vitòria per a conéixer de primera mà els passos seguits per aquesta ciutat per a aconseguir aquest reconeixement.
El premi Capital Verda Europea és un guardó instituït i gestionat per la Comissió Europea per a reconéixer les ciutats que millor s’ocupen del medi ambient i de l’entorn vital dels seus habitants. La ciutat de Vitòria va obtindre aquest reconeixement en 2012.
González i Mollà es van entrevistar aleshores amb la regidora d’Urbanisme, Itziar Gonzalo de Zuazo, amb el regidor de Medi Ambient, Iñaki Prusilla, i amb el cap d’àrea d’Informació i innovació per a la sostenibilitat, Juan Carlos Escudero. A més, van realitzar una visita als aiguamolls de Salburua i el seu centre d’interpretació i també van conéixer l’anell verd de Vitòria.