Elx es promociona en el mercat alemany en la ITB de Berlín, l’esdeveniment turístic més important d’Europa

Elx es promociona en el mercat alemany en la ITB de Berlín, l’esdeveniment turístic més important d’Europa

Visitelche participa de nou en la ITB de Berlín, The World’s Leading Travel Trade Show, la fira turística més important que se celebra a Alemanya i una de les tres més importants d’Europa, juntament amb la de FITUR a Madrid i la World Travel Market de Londres.

 

La ITB, que té lloc en el recinte firal ‘Messe Berlín’ de la capital alemanya, des del dia 6 al 10 de març, és l’esdeveniment turístic més important de tots els que se celebren a Europa i uns dels més importants del món des del punt de vista de l’afluència de professionals, ja que es donen cita els agents i els operadors més rellevants del sector.

En aquesta ocasió, Visitelche participa en l’estand de Turespaña que engloba tota l’oferta espanyola, i en concret en la part destinada a la Comunitat Valenciana i la Costa Blanca. Durant les jornades de la fira, es mostrarà l’oferta turística de la ciutat amb especial atenció als segments més atractius per als turistes alemanys com són l’oferta cultural, patrimonial i gastronòmica, compres, espais naturals i platges.

A més, en aquesta edició, Elx tindrà presència en l’estand de l’Aliança de Paisatges Culturals, que per primera vegada participa en aquesta fira internacional, on també hi haurà una representació de la resta de ciutats membres d’aquesta Aliança, de la qual Elx és membre fundador amb el Palmerar d’Elx, Patrimoni Mundial de la UNESCO.

En l’actualitat quatre aerolínies operen vols regulars que sumen un total de 14 connexions directes, entre les principals capitals alemanyes i l’aeroport Alacant-Elx.

En 2018, el percentatge de visitants alemanys que van passar l’Oficina de Turisme d’Elx va ser prop al 5%. Aquest mateix percentatge coincideix en les visites i interaccions del públic alemany en el portal web de la nostra destinació. En termes generals, el mercat alemany representa el tercer a escala internacional després de França i Regne Unit.

El “sol i platja” continua sent el principal reclam per a la majoria dels turistes alemanys i centreeuropeus que visiten el nostre país, però cada vegada més la demanda es va decantant per la combinació de viatges “multiproducte“, en detriment dels viatges amb una única motivació. El turisme urbà “city break”, les activitats de turisme actiu, el turisme rural i la gastronomia comencen a tindre un protagonisme major. Sens dubte, una segmentació de productes on Elx té molt a oferir. A més, aquesta nova tendència ajuda a desestacionalitzar la demanda que per al mercat alemany tradicionalment ha estat molt concentrada en l’època estival quasi amb un 50% de les visites, estenent ara aquesta a mesos de primavera i tardor en percentatges ja per damunt del 25%.

Espanya continua sent la primera destinació internacional per als alemanys, amb una quota del 13,8% en 2018, i és també el que més ha crescut en l’última dècada, i és la Comunitat Valenciana la seua cinquena destinació i tercera en la península amb xifres també en augment tant en nombre de turistes i pernoctacions com en volum de despesa. Alemanya és el tercer país que més gasta en turisme en l’àmbit mundial per darrere de la Xina i els EUA.