La regidora de Mobilitat, Esther Díez, explica que és la primera vegada que una línia de transport públic connecta els barris més poblats de la ciutat de manera directa
A més, hi ha una connexió directa als barris de Portes Encarnades i el Pla que s’uneixen a aquest traçat de línia K
La regidora de Mobilitat, Esther Díez, acompanyada pel gerent d’Autobusos Urbans, Ángel Luis Andreu, i per l’enginyer Jesús Moreno, ha informat que entren en funcionament la noves Línia K 1 i K2 que milloraran la Línia K actual.
“A partir d’aquest dimarts, la Línia K es desdoblega en dues línies. Serà una gran línia circular completa en els dos sentits de circulació”, ha indicat Esther Díez qui ha afegit que “és una actuació molt important des del punt de vista de la mobilitat sostenible perquè és la primera vegada que una línia de transport públic connecta els barris més poblats de la ciutat de manera directa. A més, hi ha una connexió directa als barris de Portes Encarnades i el Pla que s’uneixen a aquest traçat de Línia K”.
Aquesta posada en marxa de la línia circular completa en els dos sentits és possible per la compra dels nous autobusos. S’han incorporat quatre nous autobusos a aquesta línia, dos d’ells són vehicles nous i altres dos són els que s’han alliberat amb la posada en marxa dels dos autobusos híbrids.
“Cal recordar que aquesta actuació respon a una decisió que l’Equip de Govern va prendre quan la normativa estatal va permetre que no haguérem de pagar l’IVA del transport públic. Aleshores, vam prendre la decisió que aquells diners que en aquell moment s’utilitzaven per a pagar l’IVA es destinaren a aquesta Línia K perquè és la línia que més ha crescut en els últims anys i en termes absoluts és la segona línia més utilitzada”.
Díez ha explicat que hui dia la Línia K compta amb 1,9 milions de passatgers a l’any. “Per això, consideràrem que era fonamental completar aquesta línia amb un trajecte circular complet per a millorar el servei dels milers d’il·licitans i il·licitanes que fan ús d’aquest trajecte”.
A partir d’ara, la Línia K1 pasa a dir-se Sant Antoni- Hospitals (circula en sentit est), i la Línia K2 Hospitals- Sant Antoni (circula en sentit oest).
“Cal posar en valor que completar la Línia K entra en l’estratègia de connectar les grans vies que passen pels diferents barris sense haver de travessar el centre de la ciutat. Això permet als usuaris arribar d’una manera directa als diferents punts d’interés”, ha dit Díez, qui ha recordat que aquesta mesura s’emmarca en l’Estratègia Elx Capital Verda 2030.
Per part seua, Ángel Luis Andreu ha indicat que amb la posada en funcionament de la línia circular conclou les propostes que van nàixer de l’estudi sobre el servei realitzat l’any 2016: “Amb aquesta actuació tanquem l’estructura de línia que tenim a la ciutat”.
Andreu ha dit que l’estudi de 2016 va marcar les pautes cap a on havia de dirigir-se el servei de transport públic i ha anunciat que pròximament es durà a terme un nou estudi per a continuar millorant la mobilitat a la ciutat.
Amb aquestes línies K1 i K2 realitzaran al cap de l’any uns 800.000 quilòmetres i està previst que transporten 2,2 milions de viatgers.
Finalment, Jesús Moreno, ha dit que aquestes actuacions van acompanyades d’altres mesures complementàries relacionades amb la millora de l’accessibilitat en les parades.