El Centre de Congressos acull la presentació de les tendències de moda tardor hivern 2020-2021 per al calçat i els seus components

El Centre de Congressos acull la presentació de les tendències de moda tardor hivern 2020-2021 per al calçat i els seus components

L’acte, organitzat per AEC i la promotora WGSN, reuneix nombrosos empresaris i personal professional del sector

L’alcalde destaca l’aposta per la marca, la qualitat, els nous mercats, els productes ecològics i les noves tecnologies

 

“Espere i desitge que l’èxit que va tindre la recent 41 edició de Futurmoda siga el presagi d’una bona temporada per al sector que és tant com dir per a la nostra ciutat. Deixeu-me que recorde que aquest ha sigut un sector tradicional que ha sabut reinventar-se i convertir-se en un sector innovador i altament qualificat que davant la competència global ha reaccionat apostant per la marca, la qualitat, la cerca incessant de nous mercats, pel disseny diferenciat, pels productes ecològics, per les noves tecnologies. En definitiva, un sector obert, dinàmic i innovador, que és fonamental en la cadena de valor del calçat i per a la creació d’ocupació i riquesa a la ciutat”, ha assenyalat l’alcalde d’Elx ,Carlos González, durant l’acte de presentació de les tendències de moda per a la temporada tardor hivern 2020-2021 del calçat i els seus components. Un esdeveniment que es va celebrar aquest dimarts, dia 9 d’abril, en el Centre de Congressos; organitzat per l’Associació Espanyola d’Empreses per als Components del Calçat, AEC, amb la participació de la promotora de tendències WGSN.

A més de l’alcalde, han acudit a la presentació el president d’AEC, Manuel Román; el director general de l’associació, Álvaro Sánchez; el director de Futurmoda, José Antonio Iborra; el director territorial de Presidència de la Generalitat, Esteban Vallejo; i el regidor de Promoció Econòmica, Héctor Díez i la regidora de Cultura, Patrícia Macià.

“Ara, de nou, us enfronteu al desafiament que representa la quarta revolució industrial amb factors com la digitalització, la robotització, la realitat virtual i la impressió en 3D, així com el repte obligat de la sostenibilitat, fonamental per a tots. Estic segur que la vostra professionalitat, el vostre coneixement del sector i el suport d’AEC i de l’Administració ens permetrà eixir airosos d’aquest procés continu de canvis que viuen els mercats i la societat”, ha manifestat l’alcalde.

Per part seua, Manuel Román va esbossar el panorama canviant al qual s’enfronta no solament el sector sinó també la societat en general. “Actualment, estem immersos en l’era dels sistemes, en un món que s’està tornant cada vegada més complex i en el qual ens agrada entendre el que veiem al nostre voltant. En el nostre sector veurem com irrompen, entre altres, els bioplàstics o els colors creats en laboratori. Ens mourem en un entorn de digitalització, imatge de marca, disseny, innovació, indústria col·laborativa i economia circular, a la qual hem de sumar-nos per a formar als futurs professionals del sector”, ha assenyalat el president d’AEC.

La presentació de tendències ha sigut a càrrec de María Eugenia Errobidarte, especialista en moda de WGSN Europa, que dona suport a signatures internacionals com Chanel, Vuitton o Dior, entre altres.

 

AEC avança les següents tendències de moda:

A la Tardor-Hivern 2020-2021, els dissenys de cuir i altres materials recorreran cada vegada més a la comoditat de la llar com a inspiració, la qual cosa donarà lloc a superfícies i materials sensorials i de tacte agradable. La reconnexió amb la naturalesa també serà un enfocament destacat que produirà peces pràctiques i duradores, mentre que el reciclatge sartorial oferirà una interpretació menys depurada de la sostenibilitat.

Prendrà especial protagonisme la comoditat acollidora: a través de l’ús de textures càlides de bathleisure per als looks casual i formals. Tornen els materials reciclats de qualitat: s’incorporen materials de rebuig millorats en superfícies innovadores per als panells interns i externs. Es desenvolupen construccions de sastreria: usarem cuir vegà i pegats reciclats per a actualitzar les formes sofisticades. Prevaldrà la funcionalitat pròpia de les peces d’herència per a aire lliure: s’incorporen aplicacions de càmping i de senderisme per a promoure la comoditat i la longevitat en els dissenys d’estil de vida.

Adoptar expressions creatives per a atraure els mercats juvenils afegint acabats abstractes i contrastos gràfics cridaners són algunes de les claus d’aquesta temporada.

  • Siluetes i superfícies

Aquesta temporada s’aposta per les siluetes clàssiques desenvolupades amb aplicacions d’aspecte natural. S’exploren els envernissats molt brillants, els llustres mats i les textures inspirades en la fusta per a aconseguir major profunditat.

Les superfícies luxoses per a enllaçar amb els estils formals que es troben en tendència. Usarem les lluentors vellutades per a elevar les formes populars i desenvolupar els setins fluids i sedosos per a actualitzar articles relaxats i de rendiment. Les superfícies suaus són clau en aquesta direcció.

  • Materials i acabats

Pells exòtiques en colors atrevits evolucionen a partir de les interpretacions de gran escala destacades per a Primavera-Estiu 20 i es poden usar per a actualitzar les col·leccions bàsiques i comercials de la Tardor-Hivern 20/21.

S’usaran metàl·lics d’aspecte oxidat en daurat i peltre per a atorgar als dissenys un look gastat i glamurós al mateix temps i pose l’accent en els xarols arrugats, escrostonats i clivellats d’aspecte terrós per a accentuar el look usat.

Acabats mat com a poliments per a accentuar les escates grans i fines. Per a un enfocament simple, blocs de detalls vibrants. Tons multicolor descoordinats i efectes assemblats per als look contemporanis.

El davant pelut –típicament usat en aplicacions informals– arriba a les peces de luxe. El feltre de cabells curts, amb o sense folre, per a aportar textura als dissenys. Veurem nous feltres de plàstic reciclat com una direcció sostenible i innovadora.

Els acabats oliosos ofereixen una actualització per als populars materials perlats i iridescents –i també enllacen amb les influències galàctiques d’aquesta temporada. Els sintètics reciclats, recobriments metàl·lics, brillants i líquids per a accentuar l’estilisme tècnic es combinen amb niló d’alt rendiment, neopré, gomes i superfícies de goma EVA.

  • Colors

Ens inspirarem en els colors digitals aplicats en les pells de serp, cocodril, caiman i rèptil ecològics. Prevaldran tons neutres i pastís per a connectar amb la creixent tendència del bathleisure. A més, es poden mesclar múltiples colors amb efectes superposats per a aconseguir un look modern. Els tons artificials inspirats en la cultura digital i els tons sense refinar que ens uneixen a la naturalesa. Els marrons continuen sent tendència com un to de moda per al calçat i els accessoris. Aquesta varietat es modera amb el sofisticat to French Navy, la qual cosa ofereix una opció accessible de dos tons, els grisos al to sorgiran com a neutres clau i marcaran el camí per al retorn cap al minimalisme.

El xarxet serà un color clau per a Tardor/Hivern 20/21, especialment per a les col·leccions d’home, a mesura que les influències de moda esportiva van evolucionant. En combinar-lo amb tons blaus inusuals es crea una actualització vibrant de la vestimenta d’hivern al to.

Astre Green subratlla l’auge dels tons atemporals i pot usar-se per a elevar els neutres familiars. Dark Lichen i Icicle també realcen la importància dels verds aquesta temporada, i funcionen com a opcions direccionals per als dissenys utilitaris. Els tons primaris continuen sent importants per als dissenys d’home amb inspiració esportiva, però aquesta temporada se suavitza la lluentor, en contrast amb els colors saturats i neó de les temporades prèvies.