La jornada per a impulsar xicotets negocis reuneix més de 150 comerciants

La jornada per a impulsar xicotets negocis reuneix més de 150 comerciants

Les xarxes socials com a eina de projecció, convéncer amb la venda silenciosa i entrar en la ment dels clients han sigut els temes abordats, respectivament, per María José Machado, Manuel Amat i Cristina de Arozamena

 

Més 150 comerciants han omplit la sala del Centre de Congressos que ha acollit la jornada “3 claus per a impulsar el meu comerç”, organitzada per la Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Elx i la Federació Alacantina de Comerç i Petita i mitjana empresa (Facpyme) i inaugurada per l’alcalde, Carlos González.

“Aquesta jornada forma part del programa Solving Comerç 2019, desenvolupat per l’Escola de Comerç de Facpyme en un format que pretén ser útil per als comerciants a l’hora de posar en marxa solucions innovadores i noves habilitats comercials”, segons ha destacat el regidor de l’àrea, Héctor Díez, que també ha assistit a l’acte.

El secretari general de Facpyme, Francisco Rovira, ha explicat sobre aquest esdeveniment formatiu que es pretén “ensenyar a canviar”. Els objectius es basen en cinc pilars fonamentals, la ment del client i la seua motivació comercial; la gestió d’un mateix com a part orgànica de l’empresa; l’orientació a resultats; la projecció i viabilitat del comerç; i la comunicació i imatge pròpia comercial, segons ha informat.

L’esdeveniment ha comptat amb la participació de María José Machado, consultora de màrqueting digital, que ha parlat sobre les xarxes socials com a eina de projecció; Manuel Amat, creador de Tiendología, la intervenció del qual ha versat sobre “La venda silenciosa”; i Cristina de Arozamena, màster coach, trainer i speaker, qui ha exposat la ponència titulada “Entra en la ment dels teus clients”.

Entorn canviant

“Tots som perfectament conscients que el xicotet comerç s’enfronta a una situació de transformació que està experimentant la societat en el seu conjunt com a conseqüència de la digitalització en els canvis d’hàbits dels consumidors. El que volem és donar les claus per a proporcionar eines al xicotet comerç i que puga competir en aquest entorn canviant”, ha assenyalat l’alcalde d’Elx.

“Canvien els hàbits dels consumidors i hem de transformar les estratègies comercials i competir en un entorn cada vegada més complex i enormement influït pel digital i la forta irrupció del comerç electrònic. En aquest entorn crec que l’estratègia passa per innovar, reinventar-se i estar en tot moment adaptant-se a una situació canviant i complexa”, ha indicat Carlos González.