L’Ajuntament demana al Ministeri que en la construcció de la segona pista de l’aeroport es tinga en compte la protecció ambiental d’Aigua Amarga i el creixement urbanístic de Torrellano

L’Ajuntament demana al Ministeri que en la construcció de la segona pista de l’aeroport es tinga en compte la protecció ambiental d’Aigua Amarga i el creixement urbanístic de Torrellano

La Junta de Govern Local ha acordat sol·licitar al Ministeri de Foment que en la construcció de la segona pista de l’Aeroport Alcant-Elx es tinga en compte la protecció de l’espai natural d’Aigua Amarga, així com el creixement urbanístic de Torrellano.

Així ho ha explicat la portaveu de l’Equip de Govern, Patrícia Macià, qui ha aclarit que el que ha fet aquest divendres l’Ajuntament és realitzar suggeriments a l’esborrany del Pla Director de l’Aeroport que es troba en fase d’avaluació ambiental.

Macià ha explicat que el document planteja dues alternatives. Una d’elles, l’opció B, es descarta per ser incompatible amb el Pla General. L’altra, l’opció A, se situa en el nord de la pista actual. Aquest plantejament afecta a part dels terrenys d’Aigua Amarga, situat en el terme municipal d’Alacant.

Segons l’informe de sostenibilitat realitzat pel personal tècnic de diferents departaments “la necessitat de construir una nova pista i carrers de rodatge suposen una important agressió al medi, als valors i als recursos ambientals, especialment per a l’aiguamoll catalogat d’Aigua Amarga”.

D’aquesta manera, “per a compensar el greu mal ambiental de la instal·lació proposada, en aquest sentit, s’hauria de considerar, com a mesura ambiental compensatòria adequada, l’adquisició de terrenys privats d’interés ambiental en l’àmbit d’aiguamolls pròxims com poden ser els terrenys afectats per la futura ampliació (en tràmit) del Paratge Natural Municipal del Clot de Galvany en proporció superior al metre per metre de la superfície total de l’aiguamoll catalogat d’Aigua Amarga i el seu perímetre de protecció”.

D’altra banda, la portaveu ha indicat que la construcció de la segona pista en l’eeroport també afectaria el sector de sòl urbanitzable TO-4 de Torrellano, sector d’ús terciari d’IFA. També es produeix una incidència sobre el sector de sòl urbanitzable TO-3 de Torrellano d’ús residencial.

“És a dir, que la construcció d’aquesta pista afectaria el TO-4 al TO-3 i a Elx Parc Empresarial. A més, també el TO-2, encara sense ordenar, i TO-1 es trobarien en zona vulnerada per aquesta construcció. En resum- aclareix Macià- es considera que les servituds aeronàutiques que es deriven de l’alternativa triada per a la segona pista de vol produiran un important impacte social, ambiental i econòmic sobre els sòls de l’entorn de l’aeroport, en concret sobre els sòls urbans pendents d’edificació i sobre els futurs desenvolupaments urbanístics previstos des del Pla General i que han sigut informats favorablement per la Direcció General d’Aviació Civil, per la qual cosa se sol·licita que es compatibilitze la solució adoptada amb aquests desenvolupaments”.