L’objectiu de les iniciatives que es plasmen en el document és revitalitzar el comerç urbà, fer que cresca i connectar els diferents eixos comercials de la ciutat amb el centre, passant també per les pedanies
El regidor de Promoció Econòmica, Héctor Díez, ha explicat que la “Estratègia de Desenvolupament de l’Activitat Comercial Detallista d’Elx (EDACOM ELX 2019-2021) s’ha lliurat als membres del Consell de Desenvolupament Comercial d’Elx (òrgan que aglutina tot el teixit comercial del municipi).
“En el Consell d’aquest dimarts s’ha donat compte de l’aprovació inicial de l’EDACOM ELX, un document que ha sigut elaborat per a l’oficina tècnica del Pla Estratègic d’Elx 2030 i que s’ha compartit amb tot el teixit comercial del municipi”, ha dit Díez, qui ha afegit que en els pròxims 20 dies els membres del Consell podran realitzar aportacions per a millorar aquesta estratègia comercial.
“Aquest Equip de Govern pretén que aquest document no siga simplement un pla de dinamització més, sinó que siga una estratègia, un punt de partida per a emprendre accions que revitalitzen el nostre comerç en els pròxims dos anys. Un document que el xicotet comerç faça seu per a poder aconseguir objectius tan importants com: el canvi de model en la gestió comercial (amb més accions de formació per al xicotet comerç); accions per a impulsar l’economia digital o la incorporació del xicotet comerç a les xarxes socials i al comerç electrònic; la renovació i innovació en l’espai físic, ja que la botiga física té futur i a l’Ajuntament considerem que és necessari conjuminar esforços per a tindre comerços atractius, i, per descomptat, iniciatives de comerç urbà per a millorar els nostres eixos comercials i connectar-los, al mateix temps que es treballa en altres aspectes recollits en l’Estratègia Elx Capital Verda Europea 2030”.
Segons ha indicat el regidor, l’objectiu de les iniciatives que es plasmen en el document és revitalitzar el comerç urbà, fer que cresca i connectar els diferents eixos comercials de la ciutat amb el centre, passant també per les pedanies.
A més, Díez ha dit que en tota aquesta estratègia, serà fonamental que la iniciativa privada aporte les seues propostes i vaja de la mà juntament amb l’Ajuntament, ja que tots dos persegueixen la mateixa fi, la revitalització comercial.
D’altra banda, en la reunió del Consell de Desenvolupament Local s’ha donat compte de la incorporació de dues noves associacions comercials: l’Associació de Comerciants de l’Altet i a l’Associació Alimenco, que pertany a la branca de l’alimentació i l’hostaleria.
El tercer dels assumptes abordats en la reunió ha sigut la modificació de la proposta per al decret d’ocupació de via pública perquè el comerç minorista puga traure al carrer part del seu gènere.
“Aquesta modificació és fruit de la reunió de la Taula del Xicotet Comerç i s’ha ampliat amb la idea de donar cabuda a les diferents aportacions realitzades, però sempre tenint en compte que són accions puntuals lligades als períodes de rebaixes i promocions especials”.
A partir d’ara, els períodes per a traure elements de venda o de promoció sense haver de pagar la taxa d’ocupació seran:
- Des de l’inici de la segona quinzena de novembre, que coincideix amb el Black Friday, fins al 30 de gener (campanya de Nadal i rebaixes d’hivern).
- També la primera quinzena del mes de juliol (període de rebaixes d’estiu).
- Es mantenen amb exempció de la taxa els divendres, dissabte, diumenges comercials i dilluns.
“El decret guanya en la primera quinzena del mes de juliol i es manté per a tot el període de la campanya nadalenca fins al 30 de gener. El que volem és que aquesta mesura done més visibilitat a les campanyes promocionals del xicotet comerç, però que no perda l’efectivitat en fer d’açò una cosa habitual i, al mateix temps, que no incórrega en incompatibilitat amb les taxes d’ocupació de via pública”, ha assenyalat Díez.