Mobilitat proposa una nova ordenança del taxi i finalitza el disseny del carril bici d’avinguda Alcalde Ramón Pastor

Mobilitat proposa una nova ordenança del taxi i finalitza el disseny del carril bici d’avinguda Alcalde Ramón Pastor

El període de reserva dels VTC serà de 60 minuts i es fomentarà el canvi a taxis ecològics i adaptats

El carril bici connectarà l’avinguda de la Llibertat amb el carril bici de la circumval·lació sud per a completar l’anell ciclista que envolta la ciutat

 

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha explicat -acompanyada pels enginyers de la Regidoria, Jesús Moreno i Manuel Candela, i pel president de l’Associació de Taxistes d’Elx, Vicente Murcia- les diferents qüestions tractades en la Taula de Mobilitat Urbana. Entre elles, ha destacat les actuacions contemplades dins de la EDUSI vinculades a l’àmbit de la mobilitat, com la modernització del sistema de ticketing de l’autobús urbà que, entre altres opcions, permetrà pagar amb el telèfon intel·ligent el títol de transport; l’accessibilitat de les parades, l’ampliació i actualització del carril bus, les obres de millora al carrer Olegario Domarco Seller i l’extensió del carril bici.

Sobre aquest tema, la regidora ha aclarit que un dels primers projectes contemplats quant a mobilitat ciclista consisteix a connectar l’últim tram de l’avinguda de la Llibertat amb el carril bici de la circumval·lació sud i, d’aquesta manera, completar l’anell que envolta la ciutat. Ha indicat que “és un projecte molt treballat amb els col·lectius, en el qual s’han inclòs la majoria d’aportacions de Margalló i CCOO”, i ha detallat el recorregut que s’iniciarà en el tram final de l’avinguda de la Llibertat, continuarà pel bulevard de l’avinguda Alcalde Ramón Pastor i pel camí del Barrancó. En les rotondes, ha dit Díez, el carril bici discorrerà com el trànsit per als vianants, “però amb una pavimentació explícita per a segregar-lo del flux per als vianants i garantir la seguretat de ciclistes i vianants”.

Quant a la nova ordenança reguladora del servei d’autotaxi en el terme municipal il·licità, la regidora ha expressat que es tracta d’“adaptar-nos a la llei autonòmica de novembre de 2017”. I ha enumerat el que recollirà el text consensuat amb l’associació de taxistes d’Elx i exposat aquest dimecres, dia 17 d’abril, en la Taula de Mobilitat, com que la que l’autorització de transport sol puga ser adscrita a una única persona física, taxi i la manera en què es pot transmetre. Que l’antiguitat màxima dels vehicles siga de 10 anys —12 en el cas dels adaptats—, les característiques tècniques i de publicitat d’aquests, que vagen dotats de sistemes de navegació GPS, la capacitat del maleter (350 litres mínim), el foment del canvi a automòbils d’emissions zero o eco i adaptats per a persones de mobilitat reduïda, i l’habilitació de les tarifes en format Braille en tots els vehicles; entre altres qüestions. Igualment, l’ordenança, en certes qüestions, va més enllà de la llei autonòmica, ja que la Disposició Transitòria II estableix un període de reserva dels VTC de 60 minuts, mentre que en la legislació aprovada en Les Corts és de 15.

Sobre la tramitació de la nova ordenança, Díez ha aclarit que el següent pas és aprovar-la en Junta de Govern i sotmetre-la a consulta pública, per a després aprovar-la de manera inicial i posteriorment definitiva. Per part seua, el projecte de carril bici s’aprovarà en junta de govern per a posteriorment sotmetre-lo a exposició pública. En tots dos casos, a més d’abordar-los en la Taula de Mobilitat, es garanteix la participació de tots els ciutadans i ciutadanes.