Presenten ‘No llances les burilles al sòl’, la nova campanya de l’Ajuntament i Urbaser

Presenten ‘No llances les burilles al sòl’, la nova campanya de l’Ajuntament i Urbaser

 

Totes dues entitats col·laboren per a conscienciar la ciutadania mitjançant urnes transparents en les quals es mostraran les restes de cigarrets que es recullen diàriament: 35.000

 

L’alcalde, Carlos González, ha presentat, juntament amb el regidor de Neteja, Héctor Díez, i el delegat d’Urbaser a Elx, Alberto Bleda, la campanya ‘No llances les burilles al sòl’, per a, com ha apuntat el regidor il·licità, “conscienciar i sensibilitzar la ciutadania fumadora”; atés que el problema amb les restes de cigarrets té, ha dit, dos vessants: una, la necessitat de mantindre neta Elx i, l’altra, “i de dimensió més valuosa”, evitar la contaminació ambiental, ja que, ha recordat “una burilla tarda 15 anys a desaparéixer i pot contaminar fins a 50 litres d’aigua”.

A més, l’alcalde ha detallat que la campanya girarà entorn del fet que a Elx es recol·lecten, mensualment, més d’un milió de burilles; el que, de mitjana, són 35.000 diàries que es mostren en una urna rectangular transparent que, segons el delegat d’Urbaser, s’instal·laran plenes en llocs estratègics i on s’hi ha detectat una gran prevalença; especialment en l’entrada de tots dos hospitals, centres socials i cívics del municipi, als Arenals del Sol amb l’arribada de visitants per Setmana Santa… Bleda espera que l’incentiu per a no llançar-les al sòl siga l’impacte que causa veure les urnes “amb la quantitat de burilles que tirem cada jornada”.

González ha conclòs manifestant que l’objectiu de la campanya és que “els il·licitans i il·licitanes percebem que la nostra actitud individual i compromís personal contribueix, de forma decisiva, a mantindre neta Elx”, i ha instat que tinguem una localitat en la qual els efectes mediambientals del nostre comportament “es minimitzen”.