Música de diferents estils, màgia, humor, malabars i mercats ambulants sostenibles han dinamitzat les places i els carrers del municipi.
Aquest divendres arranca la segona fase, que s’allargarà fins al 21 de juliol i posarà especial èmfasi en les pedanies.
Al voltant de 5.000 persones han gaudit de la primera fase d’Elx Participa 2019, la segona edició del programa de dinamització de barris i pedanies que, de març a maig, ha omplit les places i carrers del municipi d’actuacions destinades a varietat de públic per al delit de veïns i visitants, amb música de diferents estils (rock, ska-punk, cantautors i hip-hop feminista, pop, folk-country, batucada, mestissatge-fusió, balcànica, tributs a bandes llegendàries, grups locals…), màgia, humor, malabars, mercats ambulants sostenibles, etc.
El regidor de Participació Ciutadana, Felip Sànchez, ha efectuat una valoració positiva de les funcions celebrades, les quals ha qualificat de “multitudinàries” gràcies a la decisió adoptada de traslladar les actuacions del nucli urbà del dissabte al divendres, la qual cosa ja ha permés superar l’èxit d’Elx Participa 2018. També ha reiterat l’encert de disposar, fins a tres ocasions, d’espais associatius perquè les entitats de la ciutat pogueren donar a conéixer les seues activitats i captar socis, a més d’autofinançar-se amb la venda de productes.
Aquest divendres, 14 de juny, i després de l’aturada electoral, el II Elx Participa inaugura la seua segona fase en la plaça d’Altabix amb el contacontes d’Alberto Celdrán i l’espectacle de malabars de Dreamshow. El dissabte 22 de juny, en el Poliesportiu dels Palmerars, serà el torn del teatre musical d’Epi Epi A, el mag Josemari Alcázar i novament Dreamshow. El dissabte 29, en el Centre Social de la Marina, el rock familiar de Regomello. Ja, el mes de juliol, el dissabte 6 tindrà lloc a la Baia una batucada a càrrec de Kilombo Kids i un correfoc gentilesa de Colla de Dimonis Els Putes del Socós. El dissabte 13, a l’Altet, riures assegurats amb Txabi Franquesa. El divendres 19, als Arenals del Sol, festa reggae. I el diumenge 21, el DJ Miguel Caañamo i el monologuista Javi Chou tancaran la programació d’enguany a la Vallverda.
Sànchez ha indicat que aquesta segona fase posarà especial èmfasi en les pedanies, ja que de cara a l’estiu aquests nuclis “guanyen població” i pot redundar en benefici no solament dels residents sinó “del comerç i l’hostaleria”. I ha finalitzat la seua intervenció posant de manifest que Elx Participa “té molt bon acolliment” perquè és un programa de dinamització de barris i pedanies que “la ciutadania reclama”.