La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha manifestat que és “un honor” per a la nostra ciutat formar part de l’entitat, fundada en 2009
El president de la Xarxa, Antoni Poveda, ha nomenat el coordinador de la Unitat Ciclista de la Policia Local d’Elx (UCPLE), Julio Fernández, com a “Ambaixador de la Bicicleta”.
La ciutat calenta motors per a la Setmana de la Mobilitat amb un primer acte que ha reunit a representants de trànsit d’ajuntaments i diputacions de tot el país, en el marc de la junta que la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta ha celebrat en el Centre de Congressos, i a la qual Elx pertany des de 2016. L’entitat es compon per més de mig miler d’urbs espanyoles la meta de les quals és facilitar la trobada entre les diferents localitats per a compartir experiències relatives a la mobilitat ciclista, amén de contribuir a promoure l’ús de les dues rodes de manera segura i ecològica.
Esther Díez, regidora de Mobilitat del Consistori il·licità, ha agraït la presència als assistents, màximament tenint en compte el context de “gota freda” que s’està vivint durant les últimes hores a la província, i ha manifestat “l’honor” que suposa per a Elx ser membre de la Xarxa. “L’experiència és molt positiva pel que ens aporta: conéixer com donar resposta a la mobilitat ciclista, que és una prioritat per a l’Equip de Govern”, ha expressat l’edil, sostenint que la bicicleta és “una de les eines de gestió urbana per a canviar el model de municipi cap a un més sostenible i de lluita contra el canvi climàtic”, per la qual cosa ha emplaçat a fer d’aquesta cita “el més productiva possible”.
Antoni Poveda, president de la Xarxa, a més de regidor de Sant Joan Despí i vicepresident de Transport i Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per part seua, ha posat a Elx com a exemple a seguir pel seu impuls en la remodelació i construcció de carrils-bici i pel treball que està efectuant la Unitat Ciclista de la Policia Local d’Elx (UCPLE) en el foment de la bicicleta, tant en el servei com en la formació de la joventut. No en va, en finalitzar la jornada Poveda ha designat el coordinador de la UCPLE, Julio Fernández “Chicho“, com a “Ambaixador de la Bicicleta”. Entre felicitacions i lloances a la seua tasca, l’agent ha recollit el guardó propi del seu nomenament.
Línies de treball
Poveda ha recordat la labor de la Xarxa, que no és una altra que “fer propostes en benefici de l’ús de la bicicleta i treballar pel canvi en els hàbits de mobilitat cap a un paradigma més sostenible”, i que les dues rodes “tinguen els mateixos drets que la resta del trànsit rodat”. En la junta que s’ha celebrat a Elx, a part de qüestions administratives com participació o pressupost de l’organització, s’ha arribat a l’acord de treballar per confeccionar una normativa sobre la utilització i l’ús de patinets elèctrics i altres Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). També, sobre el repartiment de mercaderia a les ciutats, que actualment es fa amb furgonetes i que podrien realitzar-se mitjançant automòbils elèctrics o fins i tot bicicletes.