La participació de Visitelche es fa juntament amb Turisme Comunitat Valenciana, sota el paraigua de Turespaña i té com a objectiu portar la imatge d’Elx al mercat francés
La fira Top Resa és un dels principals actors de l’entorn de les fires turístiques B2B a França, un punt de trobada destacada de professionals del viatge de la indústria turística que s’ha consolidat com l’esdeveniment turístic més gran de França i l’escaparata ideal on mostrar els recursos turístics de la nostra ciutat. La fira celebra la seua edició número 41, una de les més importants del sector a Europa. Creat en 1978, el Saló Top Resa va començar la seua història a la ciutat normanda de Deauville. En 2008 la fira va donar un viratge i es va traslladar a París, i va passar a dir-se IFTM Top Resa, convertint-se d’aquesta forma en un saló multisegment en el qual es donen cita empreses de tota mena d’activitats turístiques: oci, negocis i esdeveniments.
Top Resa se celebrarà entre els dies 1 i 4 d’octubre en el recinte “Parc des Expositions Port de Versailles“, i s’ha convertit en els últims anys en un dels principals certàmens turístics de França quant a la concurrència d’operadors turístics. Elx comptarà amb un espai en l’estand de Turespaña, on Visitelche promocionarà l’oferta turística de la ciutat. Amb la seua participació en aquesta fira, que està dirigida a professionals, Visitelche busca obrir noves oportunitats de negoci i establir col·laboracions amb turoperadors i agents de viatge francesos.
El turista francés que viatja a l’estranger tria destinacions culturals en funció de la seua qualitat/preu, organitza individualment els seus viatges a través d’internet, viatja a l’estiu (agost) o primavera (maig) durant les vacances escolars i té un creixent interés pels viatges curts a destinacions urbanes i culturals.
Continuant amb la promoció de la ciutat, hui dia 2 d’octubre, la periodista i fotògrafa francesa Marianne Loison, visitarà Elx en el marc d’un viatge de premsa (press trip) organitzat en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana. La periodista escriu sobre temes relacionats amb el paisatgisme, l’horticultura i l’agricultura i està molt interessada a conéixer de primera mà el palmerar d’Elx, des d’una perspectiva tècnica (Museu del Palmerar i Ruta del Palmerar) i ornamental (Jardí Hort del Cura i Parc Municipal)
L’aeroport d’Alacant – Elx connecta amb tres aeroports de París: Orly (Vueling i Transavia), Charles de Gaulle (Vueling) i Beauvais (Ryan Air). A més, hi ha vol directe a diferents ciutats franceses: Nantes (Vueling i Volotea), Bordeus, Marsella, Lió i Toulouse (Volotea).
En 2018, 12.572 francesos van visitar l’Oficina de Turisme, representen un 13,2% del total de visitants i son el principal mercat emissor internacional a la nostra ciutat.