El Consell Municipal de Formació Professional d’Elx inicia la seua marxa

El Consell Municipal de Formació Professional d’Elx inicia la seua marxa

L’alcalde, Carlos González, ha presidit hui la primera reunió d’aquest nou òrgan que té com a principal objectiu acostar l’oferta educativa a les necessitats laborals de les empreses.

El Consell Municipal de Formació Professional d’Elx ja és una realitat. Ha quedat constituït i posteriorment ha celebrat la seua primera reunió ordinària que ha estat presidida per l’alcalde Carlos González, qui ha destacat la importància d’aquest nou òrgan que tindrà com a principal objectiu adaptar aquests ensenyaments a les necessitats del món laboral.

El Consell Municipal d’FP, un òrgan impulsat per l’Ajuntament, el formen, a més de l’alcalde i diversos regidors i regidores, els i les representants dels grups polítics municipals, directors i directores de centres, representants d’AMPA, universitats, sindicats, tècnics i tècniques i representants de les principals associacions empresarials.

“Crec que hui hem fet un pas molt important amb la constitució del Consell Municipal de la Formació Professional que ha de ser una eina que possibilite l’aproximació de l’empresa i de les necessitats del mercat de treball a la nostra comarca a l’oferta formativa dels centres d’FP a la nostra ciutat. En definitiva, aproximar l’FP a les demandes del mercat de treball en el nostre entorn”, ha explicat l’alcalde qui ha afegit que “es dona la paradoxa en el mercat de treball que malgrat que hi ha altes taxes de desocupació, tant a nivell nacional com a nivell local, hi ha nombrosos llocs de treball oferits per les empreses que no es cobreixen i això és perquè es produeix una falta d’adequació de l’oferta formativa a les necessitats de les empreses”.

El Consell serà una entitat que gaudi de dinamisme i activitat al llarg del curs gràcies a les quatre comissions de treball creades, que elaboraran anàlisi, informes i estudis referents a la realitat dels cicles assentats a Elx, a més d’elevar iniciatives a la Conselleria.

En la primera de les citades comissions, s’atendran les necessitats del sector empresarial del Baix Vinalopó, amb l’objectiu de conéixer quines ocupacions i perfils professionals són requerits pel mercat laboral; la segona versarà sobre l’adaptació de la formació a aquests perfils; la tercera comissió tractarà assumptes relatius a equipaments i recursos materials que requereixen els centres educatius; i, la quarta, d’orientació, s’encarregarà d’organitzar esdeveniments (jornades, fires, concursos…) per a incentivar l’oferta d’FP més adequada al panorama sociolaboral il·licità.

Amb 23 centres d’FP en el terme municipal, i més de 2.500 estudiants entre alumnes de cicles formatius de grau mitjà i superior, el Consell, impulsat pel Consistori, tracta de donar resposta a la necessitat sentida i expressada per la societat de posar en valor i millorar la qualitat de les educacions tècniques a la ciutat i comarca, en una singladura que va començar a la tardor de 2018.

El foment de la transversalitat, la incorporació activa de la FP Dual, la inclusió de noves famílies professionals en el catàleg formatiu local, o l’augment de places, són alguns dels reptes que afrontarà el Consell Municipal, amb la vista posada en l’acostament entre empreses i instituts, i augmentar l’ocupabilitat de l’alumnat en un escenari, com ha recordat la regidora, “condicionat per la globalització i la digitalització”.